Susana Tejadillos Hezkuntza Kudeaketa eta Plangintzako zuzendari nagusiak eta Librada García Ikastetxe eta Programen zuzendariorde nagusiak Melilla hiria bisitatu dute, hezkuntza-komunitatearekin hainbat lan-topaketa izateko, Sabrina Moh Gobernuaren ordezkariak eta Hezkuntza, Lanbide Heziketa eta Kirol Ministerioaren Probintzia Zuzendaritzako taldeak (MEFPYD) lagunduta.
Astelehen arratsaldean, Ministerioko ordezkariak hainbat ikastetxetako Guraso Elkarteekin (IGEekin) bildu ziren, eta bertatik bertara entzun zituzten haien aldarrikapen nagusiak. Topaketa horretan, jardunbide egoki berritzaile eta inklusiboen proiektuetarako laguntza-programa baten hurrengo deialdia iragarri zen, eta familiak animatu ziren hezkuntza-komunitatearekin batera proposamen horiek egiten parte hartzera.
Era berean, Encarna León HLHIko jantokia martxan jartzea balioetsi zen, familiek askotan eskatzen duten baliabidea. Berrikuntza gisa, ikasturte honetan bekarik ez duten ikasleek ere zerbitzua erabili ahal izango dute, eta horrek familia kontziliazioa erraztuko du.
Aurrez, zuzendariak eta zuzendariorde nagusiak bilera bat izan zuten probintzia-zuzendaritzako taldearekin, ikasturtearen hasierari buruz hitz egiteko, eta, ondoren, hezkuntza-ikuskaritzako taldearekin bildu ziren. Han, ikuskatzaile berriak aurkeztu zituzten.
Gaur, asteartea, ministerioetako arduradunak Haur Hezkuntzako, Lehen Hezkuntzako, Bigarren Hezkuntzako eta Araubide Bereziko Irakaskuntzako (Hizkuntza Eskola, Arte Eskola eta Kontserbatorioa) ikastetxeetako zuzendaritza-taldeekin bilduko dira, baita itunpeko ikastetxeekin ere, 2025-2026 ikasturteko berrikuntza nagusiak partekatzeko eta hezkuntza-komunitatearekin harreman zuzena izateko.
Hezkuntza publikoarekiko konpromisoa
Gobernuak Melillan duen ordezkariak, Sabrina Moh-ek, azpimarratu duenez, “Espainiako Gobernuak erabateko konpromisoa du hezkuntza publikoa eta kalitatezkoa indartzeko, haur bakoitzak, bere egoera edozein dela ere, aukera berdinak izateko behar dituen baliabideak bermatuz”.
Bestalde, Probintziako Hezkuntza Zuzendari Elena Fernández Treviñok taldeak Melillan egindako ahalegina nabarmendu zuen, “Probintzia Zuzendaritzatik ikastetxeekin eta familiekin elkarlanean aritzen gara egunero, haien beharrei erantzuteko eta irakaskuntzaren kalitatea hobetuko duten proiektuak martxan jartzeko”.
2025-2026 ikasturterako berrikuntzak
Hitzaldietan, Melillako hezkuntza komunitatearekin harreman zuzena eta erregularra izatearen garrantzia azpimarratu zuten Tejadillosek eta Garciak. “Guretzat garrantzitsua da bisita erregularren bidez kontaktu zuzena sustatzen jarraitzea, hezkuntza komunitatearekin lotura hurbila landuz”, adierazi dute.
Era berean, ikasturte honetarako garrantzitsuak diren neurriak martxan jartzeari muzin egin diote. Horien artean dago unibertsitateaz kanpoko ikastetxeetako larrialdiei aurre egiteko Prestakuntza Plana. Lehenengo hiruhilekoan hasiko da, prestatzaileen prestakuntzarekin, eta bigarren hiruhilekoan jarraituko du, Babes Zibilarekin koordinatuta. Hala, ikasturte bakoitzean errepikatzen den programa bat izango da, arrisku naturalei aurre egiteko prebentzio-kultura sustatzeko.
Era berean, Melillan Lurralde Lankidetzako Programa berriak (ZTP) ezarri dira, matematikarako gaitasuna indartzeko eta irakurmena hobetzeko. Programa horiek 2,1 milioi eurotik gorako inbertsioa ekarriko dute, ia 30 irakasle gehiago sartuko dira eta baliabide ekonomikoak jarriko dira ikastetxeek beren hobekuntza-planetan berariazko jarduketak garatu ditzaten, irakasleentzako prestakuntza espezializatuarekin batera.
Horrez gain, praktika on berritzaile eta inklusiboen proiektuetarako laguntza deialdi bat jarriko da martxan, 228.000 euroko inbertsio globalarekin eta gehienez 8.000 euro zentro bakoitzeko.
Melillako hezkuntza eskaintza, gainera, haur hezkuntzan laguntza sozioemozionaleko programekin aberastuko da, Hezkuntza Bereziko Ikastetxeetan errealitate birtualeko proiektu berritzaile batekin, zinea baliabide pedagogiko gisa ezartzearekin eta irakurketa sustatzeko plataformaren jarraipenarekin.
Ministerioetako arduradunek azpimarratu zutenez, ikastetxeek Zuzendaritza Probintzialaren bidez eskatu ahal izango dituzte programa horiek, eta zuzendaritza horrek laster bidaliko du haien garapenari eta parte hartzeko baldintzei buruzko informazio guztia.