2023ko azaroaren 13tik 24ra, Herritarren Informazio eta Arretarako Bulegoetan eta Erregistro Bulegoetako Laguntza Bulegoetan (Gobernuaren Ordezkaritzak, Gobernuaren Ordezkariordetzak eta Uharteetako Zuzendaritzak) aurrez aurreko zerbitzua erabiltzen duten pertsonen gogobetetasun-mailari buruzko inkesta egin zen. Honako ohar hauek nabarmendu behar dira:
- Herritarren parte-hartzea hirukoiztu egin da, bitartekoen dibertsifikazioari esker: 2023an, 9.371 pertsonari egin zitzaien galdeketa, eta erantzun-tasa % 28,56koa izan zen. Baliabide elektronikoak erabiltzeko zailtasunak dituzten erabiltzaileentzat paperezko inkestak eskuragarri jartzea giltzarria izan da hain parte-hartze portzentaje handia lortzeko, eta hori osatzeko, bulegoan bertan betetzeko ordenagailuak eta edozein gailutatik inkesta betetzeko QR kodeak egon dira.
- 65 urtetik gorakoen parte-hartzea 8 aldiz handitu da: paperaren erabilerak, aldi berean, nabarmen handitu du 65 urtetik gorakoen parte-hartzea; izan ere, 2022an 110 inkesta bete zituzten, eta edizio honetan, 840 inkesta erantzun zituzten; inkestatuen % 3,65etik % 8,97ra igaro da.
- Inkestatutako pertsonen % 38,25ek atzerriko nazionalitatea dute, biztanleria osoaren % 13,16k baino askoz gehiago:
- Inkestatutako pertsonaren profil ohikoenari dagokionez, 18-40 urteko emakume bat da, espainiar nazionalitatea duena. Hala ere, sexuari dagokionez, inkestan bulegoetako erabiltzaile gisa parte hartu duten emakumeen eta gizonen proportzioa nahiko orekatua da, eta bien arteko aldeak murrizteko joera du; adinari dagokionez, 65 urte edo gehiagoko taldea da gutxien parte hartzen duena.
- Inkestatuen % 53,83 hitzordurik gabe joan ziren, baina 65 urtetik gorakoen artean % 71,31: OAMRen zerbitzuak erabiltzeko, inkestatutako pertsonen % 53,83k adierazi du aurretiko hitzordurik gabe joan dela, nahiz eta lurraldeen artean alde handiak dauden. Era berean, agerian geratu da aurretiko hitzordua gehiago erabili dutela erabiltzaile gazteenek; izan ere, 18 eta 40 urte bitarteko inkestatuen % 51,76k aldez aurretik lortu zuten hitzordua, eta 65 urtetik gorakoen artean, % 28,69 baino ez ziren joan hitzorduarekin.
- Inkestatuen % 79,17k FNMT/Cl@ve erregistro-kudeaketak eta ziurtagiriak egitera jo zuten: bulegoetan gehien egiten diren kudeaketa-motak dokumentuen erregistroa (% 44,98) eta FNMT/Cl@ve ziurtagiri digitalak ematea (% 34,19) dira. Hain zuzen ere, FNMT/Cl@ve ziurtagiri digitalekin eta ahalduntzeekin lotuta bulegoek emandako zerbitzuek jasotzen dute baloraziorik altuena.
- Langileek emandako arretaren balorazioak (5etik 4,91) adierazten du gogobetetasun handia dutela bulegoetako langileek emandako tratuarekin. Espainian, puntuazioak 4,7a gainditu du aztertutako lau dimentsioetan: irekitze-ordutegia (4,72), arreta jasotzeko itxarote-denbora (4,77), kudeaketaren emaitza (4,82) eta, batez ere, langileek emandako arreta (4,91), gehienezko notatik oso hurbil dagoena eta EAOk lurraldean duen giza kapitalaren balioa islatzen duena.
- Finkatu egin da 2021etik herritarrek OAMRen zerbitzuarekiko duten gogobetetze-maila igotzeko etengabeko joera: nabarmendu behar da, azkenik, ohar horiek erakusten dutela ikerketaren aurreko edizioetako balorazioek goranzko joera dutela etengabe, eta, horri esker, ondoriozta daitekeela herritarrek hobeto hautematen dituztela bulegoek ematen dituzten zerbitzuak.