La Directora General de Gestió i Planificación Educativa, Susana Tejadillos, i la Subdirectora General de Centres i Programes, Librada García, han visitat la ciutat de Melilla per a mantindre diverses trobades de treball amb la comunitat educativa, acompanyades per la Delegada del Govern, Sabrina Moh, i l'equip de la Direcció Provincial del Ministeri d'Educació, Formació Professional i Esports (MEFPyD).
En la vesprada del dilluns, les representants del Ministeri es van reunir amb les Associacions de Mares i Pares (AMPAs) de diversos centres educatius, on van escoltar de primera mà les seues principals reivindicacions. En esta trobada es va anunciar la pròxima convocatòria d'un programa d'ajudes per a projectes de bones pràctiques innovadores i inclusives, animant a les famílies a participar al costat de la comunitat educativa en l'elaboració d'aquestes propostes.
Així mateix, es va posar en valor la posada en marxa del menjador del CEIP Encarna León, un recurs àmpliament demandat per les famílies. Com a novetat, este curs també podran accedir al servei els alumnes no becats, la qual cosa afavorirà la conciliació familiar.
Prèviament, la Directora i la Subdirectora General van mantindre una reunió amb l'equip de la Direcció Provincial per a abordar l'inici del curs i tot seguit es van reunir amb l'equip d'inspecció educativa, on es va presentar als nous inspectors.
Durante la jornada de hui, dimarts, les responsables ministerials es reuneixen amb els equips directius dels centres educatius d'infantil, primària, secundària, ensenyaments de règim especial (Escola d'Idiomes, Escola d'Art i Conservatori), així com amb els centres concertats, amb l'objectiu de compartir les principals novetats del curs 2025-2026 i mantindre un contacte directe amb la comunitat educativa.
Compromiso amb l'educació pública
La Delegada del Govern a Melilla, Sabrina Moh, ha subratllat que “el Govern d'Espanya està plenament compromés amb l'enfortiment de l'educació pública i de qualitat, garantint els recursos necessaris perquè cada xiquet i xiqueta tinga accés a les mateixes oportunitats, independentment de la seua situació”.
Per part seua, la Directora Provincial d'Educació, Elena Fernández Treviño va destacar l'esforç de l'equip a Melilla, “des de la Direcció Provincial treballem cada dia en estreta col·laboració amb els centres educatius i amb les famílies per a respondre a les seues necessitats i posar en marxa projectes que milloren la qualitat de l'ensenyament”.
Novedades per al curs 2025-2026
En les seues intervencions, Tejadillos i García van destacar la importància de mantindre el contacte directe i regular amb la comunitat educativa de Melilla. “Per a nosaltres és important continuar promovent el contacte directe a través de visites regulars, cultivant un vincle pròxim amb la comunitat educativa”, han assenyalat.
Així mateix, han desatacado la posada en marxa de mesures rellevants per a este curs. Entre elles figura el Pla de Formació davant emergències en els centres educatius no universitaris, que arrancarà en el primer trimestre amb la formació de formadors i continuarà en el segon trimestre en coordinació amb Protecció Civil, convertint-se en un programa recurrent cada curs per a fomentar una cultura preventiva enfront de riscos naturals.
También han posat en valor la implantació a Melilla de nous Programes de Cooperació Territorial (PCT) de reforç de la competència matemàtica i millora de la lectura, que suposaran una inversió superior als 2,1 milions d'euros, la incorporació de quasi 30 docents addicionals i la dotació de recursos econòmics perquè els centres desenvolupen actuacions específiques en els seus plans de millora, acompanyades de formació especialitzada per al professorat.
A més, es posarà en marxa una convocatòria d'ajudes per a projectes de bones pràctiques innovadores i inclusives, amb una inversió global de 228.000 euros i un màxim de 8.000 euros per centre.
L'oferta educativa de Melilla es veurà a més enriquida amb programes de suport socioemocional en infantil, un projecte innovador de realitat virtual en els Centres d'Educació Especial, la implantació del cinema com a recurs pedagògic i la continuïtat de la plataforma per a fomentar la lectura.
Las responsables ministerials van subratllar que els centres educatius podran sol·licitar estos programes a través de la Direcció Provincial, que enviarà pròximament tota la informació sobre el seu desenvolupament i requisits de participació.