- Zehazki, 100 milioi euro inguru bideratuko dira Fuencarral II.aren abiadura handiko tailer berrira, zeinak bikoiztu egiten baitu konplexu horretako zabalera estandarreko trenak mantentzeko gaitasuna. El año terminado que el año ha estar más utilito de los 18.900 m2.
- Datorren urteko bosturtekoa aurreikusten da 60 emanaldi baino gehiago.Besteak beste, hauek: Aldiriak Madril (Aranjuez, Móstoles–El Soto eta Fuencarral); Rodalies (Ripoll, Manresa eta Sant Andreu) eta Vilanova i la Geltrú handitzea.
- Horri gehitu beharko litzaizkioke abiadura handiko trenak eta merkantziak Murtzian, Malagan, Santanderren eta Valentzian jartzeko proiektuak, baita Almerian, Irunen eta La Sagran base berriak ere.
- Horrela aurkeztu du ministroak Renferen 2025-2030 Tailerren eta Mantentze-lanen Plan Integrala, “trenen mantentze-lanetan inoiz egin den inbertsiorik handiena eta Gobernuak garraio publikoan hartu duen industria-konpromisorik garrantzitsuenetako bat”.
Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko ministro Óscar Puentek gaur iragarri duenez, 1.000 milioi euroko inbertsioa egingo da Renferen Tailerren eta Mantentze-lanen Plan Integral anbiziotsu bat martxan jartzeko 2025 eta 2030 artean, “trenbide-mantentzean inoiz egin den inbertsiorik handiena eta Espainiako Gobernuak garraio publikoan duen industria-konpromiso garrantzitsuenetako bat”.
Óscar Puente Fuencarral II.aren Renferen abiadura handiko tailer berrian izan da gaur, Madrilen, Álvaro Fernández Heredia konpainiako presidentearekin batera. El plan es así lo: “baliabideak optimizatzen dituen mantentze-eredu berri bat, denborak murrizten dituena eta zirkulazioan dauden trenen fidagarritasuna hobetzen duena”.
Gaur bisitatutako instalazioetan 100 milioi euro inguruko inbertsioa egingo da 18.900 m2-ko nabe berri hori eraikitzeko. Esker onez, zabalera estandarreko trenen-lanen ahalmena egingo da. Ministroak adierazi duenez, “aurreikusita dago urtea amaitu baino lehen martxan egotea, eta estrategia argi baten, lan koordinatu baten eta plangintza arduratsu baten emaitza da”.
“Renfe Mantenimiento enpresaren esperientzia guztia barne hartzen duten instalazioak izango dira, abiadura handiko tren berriei erantzuteko guztiz prestatuak, haien mantentze integrala bermatzeko beharrezkoak diren teknologia eta ekipamenduarekin”, gaineratu du Garraioen titularrak.
Renferen Tailerren eta-lanen Plana 2025-2030
Ministroek gaur aurkeztutako planak 1.000 milioi euro mobilizatuko ditu Espainia osoan, eta, Puenteren arabera, enplegua sortuz, industria garatuz eta lurralde-kohesioa mugikortasun iraunkorraren zerbitzura jarriz herrialde-ikuspegia ematen du.
Saileko arduradunak jakitera eman duenez, datozen 5 urteetarako aurreikusitako jardueren artean hauek daude:
- OSP Aldiriak Madril tailer berriak. Aranjuez, Móstoles – El Soto eta Fuencarraleko beste bat ari dira egiten. 48 milioi euroko inbertsioa dute, eta proiektua idazten ari dira.
- OSP Rodalies Catalunyaren tailer berriak, 100 milioi inguru jada proiektu edo gauzatze fasean daudenak, Ripoll, Manresa, Sant Andreu edo Vilanova i la Geltrú handitzeko tailer berrirako.
- Murtzian, Malagan, Santanderren eta Valentzian proiektuak eta Almerian, Irunen eta La Sagran abiadura handiko trenentzako eta merkantzientzako base berriak.
Azken batean, Puentek zehaztu duenez, “60 tailer baino gehiago ari dira lanean, eta horietako 10 dagoeneko martxan daude edo proiektuarekin, eta horietako bakoitzak jarduera ekonomikoari bultzada bat emango dio, aukerak sortuko ditu eta lurraldea egituratuko du enpleguaren eta berrikuntzaren bidez”.
Halaber, Parkeko Piezen hiru Zentro Logistiko berri ezarri nahi dira funtsezko zenbait tokitan, hala nola Sagran, Venta de Bañosen eta Villaverden. Horrez gain, El Berrónen tailerra egokitu egin da metrikoko trenen parkerako.
Renferen-lanen eredu berria, berritzaileak
Plan berriaren zutabe nagusietako bat mantentze-lanen eredu berria da, bidaiarientzako zerbitzua hobetzeko teknologiak edo denbora errealeko monitorizazio-sistemak sartzen dituena, gorabeherak gertatu aurretik hautemateko. Gainera, trenbideko ikuskatze automatikoko sistemak, eragiketak kudeatzeko tresna digitalak eta lantegietako industria-ekipamendu modernizatua sartzen dira. Halaber, prozesuak digitalizatu, lanak automatizatu eta energiari dagokionez eraginkorrak diren sistemak instalatzearen aldeko apustua egiten da.
Ministroa pozik agertu da eredu berriaren berrikuntza horiekin, eta, jakinarazi duenez, “prozesuen berrantolaketari eta digitalizazioari esker, tailerreko egonaldien denborak % 29 murrizten dira, eta horrek esan nahi du tren gehiago, puntualtasun gehiago eta zerbitzu eraginkorragoa izango dugula herritar guztientzat”.
Garraioetako sailburuaren arabera, eredu berriak fase bakoitzean teknologia eta mantenua pentsatzeko modu berri bat barneratzen ditu: zerbaitek huts egin aurretik aurrea hartzea eta hobeto, azkarrago eta baliabide gutxiagorekin egitea.
“Horrela egiten du aurrera Renfek: berrikuntzarekin, ardurarekin eta etorkizunera begira, non Renfe enpresa publiko berritzaile, jasangarri eta lehiakor gisa sendotzen den, Europan trenbideko garraioa gidatzeko gai den”, amaitu du Óscar Puentek.