- En concreto, preto de 100 millóns de euros destínanse ao novo taller de alta velocidade de Fuencarral II que duplica a capacidade de mantemento de trens de largo estándar deste complexo. Espérase que os seus 18.900 m2 estean dispoñibles antes de final de ano.
- El próximo lustro prevense máis de 60 actuacións en talleres, entre os que están os novos de Proximidades Madrid en Aranxuez, Móstoles–El Soto e Fuencarral; os de Rodalies para Ripoll, Manresa, Sant Andreu ou a ampliación de Vilanova i a Geltrú.
- A isto habería que sumar os proxectos para trens de alta velocidade e mercadorías en Murcia, Málaga, Santander e Valencia, ademais de novas bases en Almería, Irún e A Sagra.
- El ministro presentou así o Plan Integral de Talleres e Mantenimiento de Renfe 2025-2030 como “o maior investimento en mantemento ferroviario da súa historia e un dos compromisos industriais máis relevantes do Goberno en transporte público”.
El ministro de Transportes e Movilidad Sostenible, Óscar Puente, anunciou hoxe un investimento de 1.000 millóns de euros para pór en marcha un ambicioso Plan Integral de Talleres e Mantenimiento de Renfe para o período comprendido entre 2025 e 2030, “o maior investimento en mantemento ferroviario da súa historia e un dos compromisos industriais máis relevantes do Goberno de España en transporte público”.
Óscar Puente visitou hoxe o novo taller de Renfe de alta velocidade de Fuencarral II, en Madrid, acompañado polo presidente da compañía, Álvaro Fernández Heredia, onde definiu este Plan como “un novo modelo de mantemento que optimiza recursos reduce tempos e mellora a fiabilidade dos trens en circulación”.
Las instalacións visitadas hoxe contan cun investimento próximo aos 100 millóns de euros para construír esta nova nave de 18.900 m2 que permitirá duplicar a capacidade de mantemento de trens de largo estándar e que, segundo informou o ministro, “está previsto que estea operativo antes de finalizar o ano, sendo o resultado dunha estratexia clara, de traballo coordinado e dunha planificación responsable”.
Serán “unhas instalacións que incorporan toda a experiencia de Renfe Mantenimiento, plenamente preparadas para atender aos novos trens de alta velocidade, coa tecnoloxía e equipamento necesarios para garantir o seu mantemento integral”, engadiu o titular de Transportes.
Plan de Talleres e Mantenimiento de Renfe 2025–2030
El Plan presentado hoxe por ministro ten previsto a mobilización de 1.000 millóns de euros por todo o territorio nacional e representa, segundo Puente, unha visión de país mediante a xeración de emprego, desenvolvemento da industria e cohesión territorial ao servizo da mobilidade sustentable.
Según informou o responsable do Departamento, entre as actuacións previstas nos próximos 5 anos inclúense:
- Os novos talleres de OSP Proximidades Madrid, onde están en execución ou proxecto o de Aranxuez, Móstoles – O Soto e tamén outro en Fuencarral, cun investimento de 48 millóns de euros e onde xa se está redactando o proxecto.
- Os novos talleres de OSP Rodalies Catalunya, con preto de 100 millóns xa en proxecto ou execución para o novo taller de Ripoll, Manresa, Sant Andreu ou a ampliación de Vilanova i a Geltrú.
- Proxectos en Murcia, Málaga, Santander e Valencia, ademais de novas bases en Almería, Irun e A Sagra para trens de alta velocidade e mercadorías.
En definitiva, Puente detallou que “son máis máis de 60 talleres en actuación, dos que 10 deles xa están en execución ou con proxecto, e cada un deles suporá un impulso á actividade económica, xera oportunidades e vertebra o territorio a través do emprego e a innovación”.
También contémplase a implantación de tres novos Centros Loxísticos de Pezas de Parque en localizacións crave como A Sagra, Venda de Baños e Villaverde, xunto con a adaptación do taller dO Berrón para as pezas de parque de trens de largo métrico.
Novo modelo de mantemento de Renfe máis innovador
Un dos alicerces fundamentais do novo plan é o novo modelo de mantemento, que incorpora tecnoloxías para mellorar o servizo ao viaxeiro ou sistemas de monitorización en tempo real para detectar posibles incidencias antes de que se produzan. Ademais, introdúcense sistemas de inspección automática en vía, ferramentas dixitais para a xestión de operacións e equipamento industrial modernizado nos talleres. Así mesmo, apóstase pola dixitalización de procesos, a automatización de tarefas e a instalación de sistemas energéticamente eficientes.
O ministro mostrouse satisfeito con estas innovacións do novo modelo e, segundo informou, “grazas á reorganización dos procesos e á dixitalización, os tempos de estadía en taller redúcense un 29% o que significa máis trens dispoñibles, máis puntualidade e un servizo máis eficiente para todos os cidadáns e cidadás”.
Segundo o titular de Transportes, o novo modelo incorpora tecnoloxía en cada fase e unha forma nova de pensar o mantemento: anticiparse antes de que algo falle e facer mellor, máis rápido e con menos recursos.
“Así avanza Renfe: con innovación, con responsabilidade e coa mirada posta no futuro, onde Renfe consolídase como unha empresa pública innovadora, sustentable e competitiva, capaz de liderar o transporte ferroviario en Europa”, concluíu Óscar Puente.