• Kantabriako Gobernuaren ordezkariak Santanderreko Probintziako Trafiko Buruzagitzaren instalazioak bisitatu ditu, José Miguel Tolosa arduradunarekin batera
Pedro Casares Espainiako Gobernuak Kantabrian duen ordezkariak Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren (DGT) eta Kantabriako herritarren arteko “hurbiltasuna” azpimarratu du, hilero bataz beste 2.500 arreta presentzial eskainiz Santanderreko Probintziako Trafiko Buruzagitzaren bulegoetan, eta horri gehitu behar zaizkio webgunearen eta aplikazio mugikorraren bidezko kudeaketa elektronikoak.
Gainera, Casaresek 65 urtetik gorako pertsonei arreta “lehentasunezkoa eta pertsonalizatua” emateko “konpromisoa” nabarmendu du, hitzordurik gabe joan baitaitezke kudeaketak egitera, 08:30etik 11:00etara.
Kantabriako Gobernuaren ordezkariak Santanderreko Labaro kaleko bulegoak bisitatu ditu astelehen honetan, José Miguel Tolosa Trafikoko zuzendari probintzialarekin batera. Harekin batera, ibilgailuak kudeatzeko, gidabaimenak emateko edo isunak tramitatzeko lanari heldu dio, baita DGTk erkidegoan egiten duen “kontzientziazio- eta prebentzio-lan ikaragarriari” ere.
Adierazi duenez, Estatuko erakunde horrek Kantabrian egiten duen lanaren “tamaina” eskualdeko ibilgailu eta gidarien datuekin erakusten da; zehazki, 450.000 ibilgailu baino gehiago alta emanda eta 360.000 gidari baino gehiago.
Isunen kudeaketari dagokionez, ordezkariak zehaztu du 2024ko datu itxiekin, Kantabrian 77.000 salaketa jarri zirela trafikoko arau-hausteengatik, aurreko urtean (2023) baino %36 gutxiago.
2024, “ERREKOR URTEA” AZTERKETETAN
Casaresek eta Tolosak Kantabrian egindako gidabaimen azterketen datuak ere aztertu dituzte, teorikoak zein praktikoak, eta 2024 “errekorreko urtea” izan zela goraipatu dute.
Iaz, zirkulazio-azterketak 14.600 izan ziren, “DGTk Kantabrian egin duen zifrarik handiena, eta, horrez gain, 14.000 proba teoriko baino gehiago egin ziren Santanderreko, Laredoko eta Torrelavegako egoitzetan.
Puntu honetan, gaur egun zortzi pertsonek osatzen duten aztertzaile plantillaren egoerari heldu diote eta, nahiz eta oraindik 4.000 pertsona baino gehiago dauden burtsan azterketa teorikoaren zain, “praktikan baxuagoa den” zifra bat dela zehaztu dute.
Izan ere, azaldu dutenez, kontuan hartu behar da gazteek 17 urterekin egin dezaketela azterketa teorikoa, baina ez praktikoa, eta horretarako adin-nagusitasuna lortu behar dutela; badira azterketa teorikoa uda batean atera eta hurrengoaren zain daudenak azterketa praktikoa egiteko, eta badira “beste faktore batzuk” “benetan espero duten pertsona kopurua txikiagoa izatea” eragiten dutenak.
Gainera, Espainiako Gobernuak eta DGTk “zifra horiek jaisteko” duten “konpromisoa” nabarmendu dute bai ordezkariak bai probintziako Trafiko buruak, herrialde osoan ematen den egoera delako eta, Kantabriaren kasuan, datorren astean aztertzaile berri bat sartuko dela aurreratu du.
Hala, bederatzi aztertzaileko plantilla izango da, eta, gainera, “errefortzu gehiago” eskatu da, eta laster beste bitarteko aztertzaile bat eta ibiltariago bat iritsiko dira; horrenbestez, “itxarote-poltsa” horri “bultzada bat” emango zaio, eta Kantabria DGTk estatu mailan markatzen dituen "ratioetan" egongo da, milioi biztanleko 21 aztertzailekoa baita.
NEGUKO BIDEZAINTZA PLANA ETA SALTACABALLOKO RADARRA
Bestalde, Casaresek aurreratu duenez, Espainiako Gobernuko Ordezkaritza lanean ari da dagoeneko, DGT, Guardia Zibil, Errepide Mugape eta eskualdeko Gobernuarekin batera, eguraldi txarra dela eta errepideetan segurtasuna bermatzeko martxan jarriko den neguko bidezaintza-planean.
Era berean, zehaztu du probintziako Trafikoko buruarekin hitz egin duela A-8ko zatiko radar berriaren funtzionamenduaz, Saltacaballo parean; abuztuan hasi zen funtzionatzen, baina ez du zigorrik jaso, eta irailaren 6tik aurrera guztiz operatibo dago.
Tolosak adierazi duenez, nahiz eta oraindik ez dauden radar berri horrek jarritako zehapenen datuak, “abiadura homogeneoagoa” sumatzen da ibilgailu guztietan, eta lortu da “askoz azkarrago zihoazen eta radar finkora iristean balaztatzen zuten batzuen abiadura-gailurrak kentzea; egoera horrek, gainera, ezbeharrak eragiten zituen inguruan, eta auto-ilarak sortzen zituen”.
Tarteko radar hori jarrita, orduko 100 kilometrora ere igo zen abiadura, eta, hala ere, abiadura homogeneizatze horri esker, nabarmen murriztu da ezbehar-kopurua eremu horretan.