• Espainiako Gobernuak Kantabrian duen ordezkariak Trenbidearen Mahaian parte hartu du, Aldiriko Planeko eta Atlantikoko Korridoreko ordezkariekin eta Renfeko ordezkariekin batera.
Pedro Casares Espainiako Gobernuak Kantabrian duen ordezkariak autonomia erkidegoan trenbidearen “aurrekoa eta ondorengoa” aldarrikatu du Pedro Sanchez buru duen Gobernuarekin, eta horrekin “historikoki” eskualdeak eskatutako proiektu guztiak “errealitate” bihurtzen ari direla adierazi du.
Hala adierazi du Casaresek astearte honetan, Trenbide Mahaiak eskualdeko Gobernuak deitutako bileraren ostean. Bileran, Kantabriako Aldiri Planeko Antonio Berrios eta Atlantikoko Korridoreko Jose Antonio Sebastian ordezkariekin eta Renfeko ordezkariekin batera parte hartu du.
Alderdi politikoek, sindikatuek eta erabiltzaile-elkarteek ere parte hartzen duten eskualde-foro horretan, Estatuko ordezkariak esan du gaur egun proiektu batzuk aipatzen direla, hala nola aldirien hobekuntza integrala, trenbide-berrantolaketak, abiadura handiaren etorrera edo Santander-Bilbo trena, “Espainiako Gobernua trenbidearekin konprometituta dagoelako Kantabrian”.
Aldirietako Planari dagokionez, adierazi du Gobernuak hirukoiztu egin duela jarduera-plangintza horren inbertsioa, 1.600 milioi eurora arte. Horietatik 700 milioi gauzatuta edo gauzatzen ari dira, eta, gainera, Planaren % 94 mobilizatuta dago, proiektuen izapideekin.
Plan horretan, Casaresek gogorarazi du 165 milioi euroko inbertsioa egingo dela Kantabriako aldiriko trenen flota osoa berritzeko (21 unitate), eta lehen unitateak 2026rako izatea espero duela, Gobernuak enpresa fabrikatzailearekin duen kontratuak jasotzen duen bezala.
Puntu horretan, azpimarratu du “Espainiako Gobernuaren konpromisoa dela tren horiek iritsi arte aldiriko tren garraioaren doakotasuna mantenduko dela”.
“Dena martxan dago eta horrek ekarriko du zerbitzua hobetzea, bidaia-esperientzia hobetzea, denborak murriztea, segurtasun handiagoa, fidagarritasun handiagoa eta trenbideko garraioaren eskaera handitzea”, goraipatu du Gobernuaren ordezkariak.
ABIADURA HANDIA, INTEGRAZIOAK ETA SANTANDER-BILBO TRENA
Bestalde, Casaresek Gobernu honek Reinosara abiadura handia iristeko emandako pausoak nabarmendu ditu, berriena Campurriako hiriburuan zein Campoo de Enmedion tokiko trenbideen berrantolaketa aurreikusten duen protokoloaren sinadurarekin.
Horrez gain, Jaurlaritzak dena “martxan” duela adierazi du ordezkariak. “Palentziako probintziatik igarotzen diren abiadura handiaren etorrerarako zati guztiak, 800 milioi euroko inbertsioarekin, gauzatzen ari dira, eta Reinosara iritsi arteko gainerako zatietan ere lanean ari gara proiektuak erredaktatuz eta ingurumen-inpaktua jasoz”, gaineratu du.
Jarraian, Santanderreko, Torrelavegako eta Camargoko berrantolaketetan eta trenbide-integrazioetan Gobernu honi esker “atzera bueltarik ez” dagoela nabarmendu du, eta Kantabriako hiriburuko lehenengo jardueren lizitazioa astearte honetan bertan Estatuko Aldizkari Ofizialean (BOE) argitaratu dela aipatu du, 41 milioi euro baino gehiagoren truke (BEZa barne).
“Ministroen Kontseiluak ere Camargon trenbideak estaltzeko proiektuaren lizitazioa baimendu du dagoeneko, eta gaur Torrelavegan egindakoen berri ematen jarraitzen dugu; inbertsio hori doa azkarren, ez genuelako galdu aurreko legegintzaldia Santanderren gertatu zen bezala”, gaineratu du.
Santander-Bilbo trenaren proiektua ere aipatu du, “Jaurlaritzaren konpromiso irmoa” baita. “Gaur zatika egiten den edo noiz iristen den eztabaidatzen ari bagara, hori egin nahi duen Gobernu bat dagoelako da”, adierazi du Casaresek.
Gobernuaren ordezkariak proiektu horren jardueren zein inbertsioaren “garrantzia” nabarmendu du, eta horren azterketa aste honetan bidaliko diote eskualdeko exekutiboari.
Amaitzeko, Espainiako Gobernuak Kantabria Atlantikoko Korridorean sartu duela ere aldarrikatu du Casaresek, “beste gobernu batzuek kanpoan utzi ondoren”.
