"Gardentasun eta Zintzotasun Legearen Aurreproiektua Interes Taldeen Jardueretan" aldez aurreko kontsulta publikoa
Epea: 2021/05/28 arte
Tramitea: Itxita Parte-hartzea 2021eko apirilaren 28tik maiatzaren 28ra
Administrazio Publikoen Administrazio Prozedura Erkideari buruzko urriaren 1eko 39/2015 Legearen 133. artikuluan aurreikusitakoaren arabera, eta Gobernuari buruzko azaroaren 27ko 50/1997 Legearen 26.2 artikuluarekin lotuta, arauak egiteko prozeduran herritarren parte-hartzea hobetzeko helburuarekin, kontsulta publiko bat egiten da Interes Taldeen Jardueren Gardentasunari eta Osotasunari buruzko Legearen Aurreproiektuari buruz.
Ministro Kontseiluaren 2016ko irailaren 30eko Erabakian xedatutakoaren arabera (urriaren 3ko PRE/1590/2016 Aginduaren bidez argitaratu zen erabaki hori, eta ministerioetako sailen web-atarien bidez arauak egiteko prozesuan parte-hartze publikoa gaitzeko jarraibideak ematen ditu), herritarrek, erakundeek eta elkarteek, hala nahi izanez gero, kontsultan planteatutako alderdiei buruzko iritzia eman dezakete hilabeteko epean, eta, kasu honetarako, 2021eko maiatzaren 28ra arte egongo da irekita, postontzi elektroniko honen bidez: secretaria.oci@correo.gob.es.
Aurkeztutako alegazio-idazkietan honako hau adierazi beharko da:
- Alegazioak sinatzen dituen pertsona fisiko edo juridikoaren izen-abizenak eta/edo sozietate-izena, baita parte hartzen duen erakunde edo elkartearen izen osoa ere, hala badagokio.
- Harremanetarako datuak, eta horien artean, bereziki, helbide elektronikoa.
- Bidalitako mezu elektronikoko “gaia” eremuan argi adieraztea alegazioen idatzia aurreproiektu honen kontsulta publikoari buruzkoa dela.
Azkenik, adierazten da igorlea identifikatuta dagoen alegazio-idazkiak soilik hartuko direla kontuan.
Oro har, jasotako ekarpenak jendaurrean zabaltzeko modukoak izango dira. Bidalitako informazioaren zati batzuk, interesdunen iritziz konfidentzialtasunez erabili behar direnak eta, ondorioz, zabalkunde librerik behar ez dutenak, berariaz adierazi behar dira ekarpenaren testuan bertan, eta ez dira kontuan hartuko informazioaren konfidentzialtasunari buruzko mezu generikoak.
Estatuko Administrazio Orokorrean ez dago gai honi buruzko araudirik, nahiz eta beste administrazio publiko batzuek jada heldu dioten araudi horri beren eskumenen esparruan.
Gure ordenamenduan hutsune arauemailea dago, interes-taldeek ez baitute lege-definiziorik ere. Hutsune hori nazioarteko erakundeek eta gizarte zibilak nabarmendu dute. Hori dela eta, beharrezkoa da talde horiei aitormen instituzional bat ematea, eta beharrezkoa da horiek definitzea eta interes-taldeen eta arduradun publikoen arteko harremanak zer esparrutan garatu behar diren ezartzea, gardentasunari eta osotasun publikoari dagokienez. Zentzu horretan, uste da interes-taldeen onarpen instituzionalak parte-hartzearen kalitatea eta gardentasuna indartzen dituela erabakiak hartzerakoan. Bestalde, Estatuko Administrazio Orokorrarekiko harremanetan talde horien ordezkarientzako jokabide-kodea eta nahitaezko erregistro publikoa ezartzeak kargu publikoen interes-gatazken prebentzioa hobetzea dakar.
Arautze hori egiteko beharraz gain, gure inguruko herrialdeetan gertatzen den bezala, Gobernu Irekiaren IV. Planean (Zintzotasun Ardatza) interes-taldeen erregistro baten erregulazioa sartu da.
- Arau honek ukitzen dituen talde eta taldeen definizioa.
- Publizitate- eta erregistro-arauak ezartzea.
- Talde horietako kideen betebehar eta eginbeharren definizioa.
- Goi-kargudunen eta enplegatu publikoen eta interes-taldeen arteko ate birakarien mugak.
- Jokabide-kodea ezartzea.
- Erregistro horren kudeaketa Interes Gatazken Bulegoari esleitzea, goi-kargudunen eta enplegatu publikoen interes-gatazken kontrolari dagokionez Zuzendaritza Nagusi honek dituen eskumenak kontuan hartuta.
Ez dira aintzat hartzen, gai hori arautzeko lege-mailako arau bat behar baita.
1. Oro har.
Zure ustez, beharrezkoa al da interes-taldeek kargu publikoekin dituzten harremanak mugatzen dituen araudi bat egotea, erabaki publikoen gardentasunari eta kontrolari begira?
2. Interes-taldeetako kideen mugak.
Hala balitz, zer arau aplikatu beharko litzaieke talde horiei?
- Kargu publikoekin egindako bileren publizitatea eta gardentasuna?
- Kargu publikoei opariak edo arreta pertsonalak emateko debekua?
- Kargu publikoen titularrek jarduera profesionalak interes-taldeetan egiteko aukerari dagokionez muga?
- Zer printzipio sartu beharko lirateke jokabide-kodean?
3. Legeak eragindako jarduerak mugatzea.
Profesionalki jarduten duten interes-taldeez gain, zure ustez, lege honen mugak aplikatu beharko litzaizkieke noizean behin interesak ordezkatzen dituzten beste erakunde batzuei?
Hala bada, zeinetara?
4. Interes-taldeen erregistroak.
Interes-taldeen erregistroan izena ematea nahitaezkoa dela uste duzu?