Consulta pública previa sobre o "Anteproxecto de Lei de Transparencia e Integridade nas Actividades dos Grupos de Interese"
Prazo: ata o 28/05/2021
Trámite: Pechado Participación do 28 de abril ao 28 de maio de 2021
De conformidade co previsto no artigo 133 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, en relación co artigo 26.2 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno, co obxectivo de mellorar a participación da cidadanía no procedemento de elaboración de normas, se sustancia unha consulta pública sobre o Anteproxecto de Lei de Transparencia e Integridade nas Actividades dos Grupos de Interese.
De acordo con o disposto no Acordo do Consello de Ministros, do 30 de setembro de 2016, polo que se ditan instrucións para habilitar a participación pública no proceso de elaboración normativa a través dos portais web dos departamentos ministeriais, publicado por Orde PRE/1590/2016, do 3 de outubro, os cidadáns, organizacións e asociacións que así o consideren poden facer chegar as súas opinións sobre os aspectos expostos na consulta, durante o prazo dun mes , que para o presente caso estará aberto ata o día 28 de maio de 2021, a través da seguinte caixa de correos de correo electrónico: secretaria.oci@correo.gob.es.
Nos escritos de alegacións que se presenten será necesario facer constar o seguinte:
- Nome e apelidos e/ou denominación social da persoa física ou xurídica que subscriba as alegacións, así como a denominación completa da organización ou asociación participante, no seu caso.
- Datos de contacto, e entre eles, singularmente a dirección de correo electrónico.
- Indicación clara no campo “asunto” do correo electrónico que se remita de que o escrito de alegacións refírese á consulta pública a este Anteproxecto.
Finalmente, faise constar que unicamente se tomarán en consideración aqueles escritos de alegacións nos que a persoa remitente estea identificada.
Con carácter xeral, as contribucións recibidas consideraranse susceptibles de difusión pública. As partes da información remitida que, a xuízo das persoas interesadas, deban ser tratadas con carácter confidencial e, en consecuencia, non proceda a súa libre difusión, deberán ser especificamente sinaladas no propio texto da contribución, non considerándose para estes efectos as mensaxes xenéricas de confidencialidade da información.
Non existen na Administración Xeral do Estado, ningunha regulación sobre a materia se ben outras Administracións Públicas han abordado xa esta regulación dentro do ámbito das súas competencias.
No noso ordenamento existe un baleiro normativo, xa que os grupos de interese nin sequera teñen unha definición legal, carencia esta que foi posta de relevo tanto por organismos internacionais como pola sociedade civil. En tal sentido, é preciso outorgar a estes grupos dun recoñecemento institucional, sendo necesario definilos e establecer o marco no que se han de desenvolver as relacións dos grupos de interese cos responsables públicos en termos de transparencia e integridade pública. En tal sentido, considérase que o recoñecemento institucional dos grupos de interese supón un claro fortalecemento na calidade e a transparencia da participación nas tomas de decisión. Doutra banda, o establecemento dun código de conduta e dun Rexistro obrigatorio e público para os representantes destes grupos nas súas relacións coa Administración Xeral do Estado supón unha mellora na prevención dos conflitos de intereses dos cargos públicos.
Ademais da necesidade de proceder a esta regulación, como sucede nos países da nosa contorna, incluíuse no IV Plan de Goberno Aberto (Eixo de Integridade) a regulación dun rexistro de grupos de interese.
- Definición dos grupos e colectivos afectados por esta norma.
- Establecemento de normas de publicidade e rexistro.
- Definición dos deberes e obrigas dos integrantes destes grupos.
- Limitacións das portas giratorias entre altos cargos e empregados públicos, por unha banda, e os grupos de interese, por outro.
- Establecemento dun código de conduta.
- Atribución da xestión deste Rexistro á Oficina de Conflitos de Intereses, dadas as competencias desta Dirección Xeral en relación co control dos conflitos de intereses de altos cargos e empregados públicos.
Non se contemplan, dado que é preciso unha norma con rango de lei para regular esta materia.
1. Con carácter xeral.
Considera que é necesario que haxa unha regulación que delimite as relacións dos grupos de interese cos cargos públicos para efectos da transparencia e control das decisións públicas?
2. Limitacións dos membros de grupos de interese.
En tal caso, que regras terían que aplicarse a estes grupos?
- Publicidade e transparencia das reunións con cargos públicos?
- Prohibición de entrega de agasallos ou atencións persoais aos cargos públicos?
- Limitación en relación coa posibilidade de que os titulares de cargos públicos poidan desempeñar actividades profesionais en grupos de intereses?
- Que principios deberían incluírse no código de conduta?
3. Delimitación actividades afectadas pola lei.
Ademais dos grupos de interese que actúen profesionalmente como talles, considera que se deberían aplicar as limitacións desta lei a outras entidades que poidan ser, aínda que ocasionalmente, representativas de intereses?
En tal caso, a cales?
4. Rexistros de grupos de interese.
Considera que a inscrición no rexistro de grupos de interese ha de ser obrigatoria?