- 5,6 milioi euro inbertitu dira segurtasuna eta arintasuna indartzeko eta erabiltzaile kalteberak babesteko, konexioa berrantolatuz eta bereizitako bizikleta-errei bat eraikiz.
- Autobiarako lotura zuzena prestatu da, biribilgune bat egin da eta plataforma zabaldu da bigarren erreia, bizikleta-erreia eta erdibitzailea zabaltzeko.
- Europako NextGenerationEU funtsen kontura finantzatu da proiektua, Berreskuratze Planaren esparruan, eta Bizikletaren Estrategia Nazionalarekin bat dator.
2025eko maiatzaren 6an. Gobernuaren ordezkariak, Juan Carlos Caballero Estatuko Errepide Mugapeneko buruarekin batera, gaur goizean inauguratu ditu Murtziako udalerrian A-7 eta N-344 errepideen lotunearen mugikortasuna eta bide-segurtasuna hobetzeko lanak
Mariola Guevarak azaldu duenez, horrela, dagoeneko martxan daude zirkulazio-baldintzak, zirkulazioaren arintasuna, bizikletan ibiltzen diren erabiltzaile zaurgarrien segurtasuna eta efizientzia energetikoa indartzeko egindako lan guztiak.
Guztira, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko Ministerioak 5,6 milioi euro (BEZa barne) inbertitu ditu N-344 errepidetik A-7ra sartzeko egungo adarraren konexioa berrantolatzeko, Murtzia-Lorca norabidean, autobiaren 575 km-an kokatua, zuzeneko lotune baten bidez eta kanpoko 56 metroko diametrodun biribilgune berri bat eraikiz, gaur egungo biribilgunetik zegoen sarbidea kenduz.
A-7ra zuzenean sartzeko adar berria N-344tik abiatzen da biribilgune berritik, eta zuzeneko biratzeko adar bat ere badu, trafikoari arintasuna emateko.
N-344 errepidean, plataforma zabaldu egin da, bigarren errei bat eraikiz Cotillasko dorreetarako noranzkoan, A-7rako noranzkoan, metro bateko erdibitzaile bat eta paraleloan doan bizikleta-errei bat, New-Jersey hesi batez bereizia.
Azkenik, argiteria publikoa hobetu da, eguzki-panelez hornitutako farolak jarrita.
Jardueraren ezaugarri teknikoak
Hauek dira jarduera nagusiak:
● A-7ra sartzeko adar bat eta N-344an bigarren errei bat eraikitzea, guztira 2,6 km-ko luzerarekin.
● Biribilgune bat eraikitzea, 56 metroko kanpo-diametroa, 2 errei eta 4,4 metroko errei-zabalera izango dituena.
● 427 metro luze eta 3 metro zabal izango den noranzko bikoitzeko bidegorria eraikitzea.
● LED motako 73 luminaria berri instalatzea, argiztapen egokia ziurtatuz.
● 4.700 m3 landare-lur, 11.760 m2 hidroereite eta 124 landaketa berritako unitate zabaltzea.
Esku-hartze hori Suspertze, Transformazio eta Erresilientzia Planean (PRTR) sartzen da. Plan horren arabera, NextGenerationEU funtsetako 659 milioi euroraino (BEZa sartu gabe) inbertituko dira 80 tunel baino gehiago modernizatzeko, erabiltzaile kalteberak eta fauna babesteko, jasangarritasuna eta efizientzia energetikoa sustatzeko eta zarata murrizteko Estatuko Errepide Sarean.
Era berean, gauzatutako jarduera bat dator Bizikletaren aldeko Estatuko Estrategiarekin, esparru guztietan bizikletaren erabilera sustatu nahi baitu: eguneroko garraiobide gisa, turismo-jarduera gisa edo kirol- eta aisia-tresna gisa, betiere mugikortasun jasangarri eta aktiborantz aurrera egiteko helburuarekin. Hori lortzeko, funtsezko alderdietako bat da bizikletan segurtasunez ibiltzea ahalbidetzea, hau bezalako azpiegiturak eraikiz.