Garraio eta Mugikortasun Jasangarrirako Ministerioak 14,6 milioi euroren truke (BEZa barne) esleitu ditu, Adifen bitartez, Kantauri-Mediterraneo korridorearen Castejon-Logroño zatia eraikitzeko eta berritzeko proiektuak, Errioxatik igarotzean.
Proiektu horien bidez, gaur egungo trenbide-korridorea (70,5 km, ohiko zabaleran elektrifikatutako trenbide bakarra) gehienez ere 200-220 km/h-ko abiadurara (gaur egun, 140 km/h-koa da abiadura) egokitzeko egin beharreko jarduera guztiak definituko dira. Horri esker, bidaia-denbora lehiakorragoak izango dira.
Kontratua hiru erlotan banatzen da, Bizkaiko Lurralde Historikoan definitutako azpiatalei dagozkienak. Informazio-azterketa onartua: Rincon de Soto; Alcanadre (bi bideko saihesbidea aurreikusi dute); eta Logroño.
Proiektu horietan, alderdi hauek hartuko dira kontuan: bidea erabat berritzea (balio anitzeko trabesekin, bidearen zabalera estandarretara aldatzeko etorkizunean); lubakiak eta lubetak tratatzea; drainatze-sistemak egokitzea; zubiak behar direnean jardutea; eta trazaduran dauden 13 trenbide-pasaguneak kentzea.
Horrez gain, 750 m-ko bazterbide-bideak egokituko dira Calahorra eta Arrúbal geltokietan, azpiegiturari aldakortasun handiagoa emateko, merkantzien trafikorako bereziki onuragarria baita.
Kantauri-Mediterraneo korridorean pieza giltzarria
Jarduera hori Ministerioak, Adifek eta Errioxako Gobernuak 2020an sinatutako protokoloaren barruan sartzen da, autonomia-erkidego horrekiko trenbide-konexioak hobetzeko, bai bidaiarientzat, bai salgaientzat.
Gainera, funtsezko pieza da Europa Barneko Garraio Sareko (TEN-T) Atlantikoko Korridorearen eta Mediterraneoaren arteko loturan, bidaiarien eta salgaien trafiko mistorako prestazio handiko korridore baten bidez.
Castejón-Logroño linean aurreikusitako hobekuntzez gain, Rincón de Sotoko saihesbidea (9,3 km) egingo da. Obra zibila eta trenbidea (plataforma, trenbidea eta elektrifikazioa) martxan daude jada, eta 65 milioi euro inguruko inbertsioa egin da. Bestalde, seinaleztapen-sistemen eta -ekipoen hedapena erakunde honek esleitu zuen: 21,3 milioi euro.
Europaren finantziazioa
Castejon-Logroño zatiko oinarrizko proiektuak eta eraikuntza-proiektuak Europar Batasuneko “Conectar Europa” mekanismoak (CEF) kofinantzatu ahal izango ditu. Gainera, 9. GJHri laguntzen dio, azpiegitura fidagarriak, jasangarriak eta kalitatezkoak sustatzen baititu, 7.ari (jasangarritasuna) eta 8.ari (hazkunde ekonomikoa eta enplegua sortzea).