O Ministerio de Transportes e Movilidad Sostenible adxudicou por 14,6 millóns de euros (IVE incluído), a través de Adif, a redacción dos proxectos de construción e renovación do tramo Castejón-Logroño do Corredor Cantábrico-Mediterráneo, ao seu paso polA Rioxa.
Mediante estes proxectos definiranse todas as actuacións necesarias para adecuar o actual corredor ferroviario, de 70,5 km e vía única electrificada en largo convencional, a velocidades máximas de 200-220 km/h fronte aos 140 km/h actuais, o que permitirá tempos de viaxe máis competitivos.
O contrato divídese en tres lotes, que se corresponden cos subtramos definidos no Estudo Informativo aprobado: Recuncho de Soto; Alcanadre (onde se previu unha variante do trazado con vía dobre); e Logroño.
Os proxectos contemplarán a renovación integral da vía (con travesas polivalentes que permitirán cambiar o largo da vía a estándar no futuro); o tratamento de trincheiras e terrapléns; a adecuación dos sistemas de drenaxe; actuacións naquelas pontes que o requiran; e a eliminación dos 13 pasos a nivel existentes no trazado.
Ademais, habilitaranse vías de apartado de 750 m nas estacións de Calahorra e Arrúbal, para dotar de maior versatilidade á infraestrutura e que resulta especialmente beneficiosa para os tráficos de mercadorías.
Pieza clave no Corredor Cantábrico-Mediterráneo
Esta actuación enmárcase no protocolo subscrito polo Ministerio, Adif e o Goberno dA Rioxa en 2020 para mellorar as conexións ferroviarias con esta comunidade autónoma, tanto para viaxeiros como para mercadorías.
Ademais, constitúe unha peza crave na conexión entre o Corredor Atlántico e o Mediterráneo da Rede Transeuropea de Transporte (TEN-T), mediante un corredor de altas prestacións para tráfico mixto, de viaxeiros e mercadorías.
Las melloras previstas na liña Castejón-Logroño complétanse coa Variante de Recuncho de Soto (9,3 km), que xa ten a obra civil e ferroviaria (plataforma, vía e electrificación) en marcha, cun investimento aproximado de 65 millóns de euros. Pola súa banda, o despregamento dos sistemas e equipos de sinalización adxudicouse por 21,3 millóns de euros.
Financiamento europeo
A redacción dos proxectos básicos e de construción do tramo Castejón-Logroño poderá ser cofinanciada polo Mecanismo “Conectar Europa” da Unión Europea (CEF). Ademais, contribúe ao ODS número 9, que fomenta infraestruturas fiables, sustentables e de calidade, ao 7 (sustentabilidade) e o 8 (crecemento económico e xeración de emprego).