Garraio Sailak 15,75 milioi euroren truke esleitu du Caceresen 183,3 km errepide zaintzeko kontratua
 
 
 
 
Garraio Sailak 15,75 milioi euroren truke esleitu du Caceresen 183,3 km errepide zaintzeko kontratua
Garraio eta Mugikortasun Jasangarrirako Ministerioak 15,748 milioi euroren truke (BEZa barne) esleitu du Cáceres probintzian Estatuko errepideak kontserbatu eta ustiatzeko kontratu bat. Kontratuaren iraupena 3 urtekoa da, 2 urteko luzapenarekin eta 9 hilabeteko beste luzapen batekin.
Bertan, energia-eraginkortasuna eta emisioen murrizketa sustatzeko baldintzak sartzen dira, eta Ministerio honek Estatuko Errepide Sarean (IMZ) zirkulazio-, bide- eta segurtasun-baldintzak mantentzeko duen programaren barruan sartzen da, herritar guztientzako baldintza egokietan irisgarria izango dela ziurtatuz. Besteak beste, istripuen zaintza eta arreta, neguko bidezaintza, tunelak eta komunikazioak kontrolatzeko zerbitzua eta instalazioen mantentze-lanak biltzen ditu.
Kontratu honen helburua da 01. sektoreko 183,373 km-ren mantentze- eta kontserbazio-lanak egitea, autobiako 133,710 km barne. Hain zuzen ere:
- A-5 autobia Caceresko probintzian, 168. km-tik (Toledoko probintziako mugan) 301. km-raino (Badajozeko mugan). 134 kilometro horietan, autobia Peraleda de la Mata, Navalmoral de la Mata, Almaraz, Jaraicejo eta Trujillotik igarotzen da
- N-5 lau zatitan: 184 km-tik (Millanes) 186 km-ra (Saucedilla), 193 km-tik (Almaraz) 232ra (Torrecillas de la Tiesa); 254tik 259ra (dena Trujillon) eta 287tik (Escurial) 289ra (Miajadas).
- N-5A, 259,334 km-tik 260,95 km-ra, Trujillo parean.
Kontratuaren arabera, gainera, A-5 autobideko zati batzuetan, 272,400 eta 280,500 kilometroen artean, Puerto de Santa Cruz eta Villamesías arteko zatian, zoladura zaharberrituko da.
Emisioak murriztea
Emisioak murrizteko eta energia-eraginkortasuna hobetzeko estrategiaren barruan, Estatuko Errepide Sarearen kontserbazio- eta ustiapen-kontratuen (COEX) lizitazio-pleguetan karbono-aztarna arintzeko eta konpentsatzeko helburuak jasotzen dira, eta horrek berekin dakar enpresek kontratuaren gauzatzean errepidearen zati bakoitzean sortuko duten karbono-aztarnaren kalkulua sartu beharko dutela beren eskaintzetan.
2022an, energia-eraginkortasuneko neurriak ezarri ziren zerbitzu-instalazioetan, hala nola autokontsumoa, berokuntza-sistema berriztagarriak, argiztapenean energia aurrezteko neurriak eta ibilgailu automobil elektrikoak ezartzea.
Gainera, 2023tik aurrera, balorazio-irizpide gisa, kontratuaren lehen sei hilabeteetan karbonoa kentzeko plan bat aurkezteko konpromisoa hartzen da, kontratuaren hasieratik 5 urtera karbono-balantze neutroa lortzeko.
Hala, enpresa esleipendunak plan hori aurkezteko konpromisoa hartu du. Plan horretan, konpentsazioa Trantsizio Ekologikorako eta Erronka Demografikorako Ministerioaren mendeko karbono-aztarnaren erregistroan erregistratutako xurgapen-proiektuen, konpentsazioen eta karbono dioxidoa xurgatzeko proiektuen bidez edo beste aukera batzuen bidez egin ahal izango da.
Horrela, urtean 71.640 tona CO2 murriztea lortu nahi da. Errepide Zuzendaritza Nagusiak egindako kalkuluen arabera, murrizketa horrek Estatuko Errepide Sarearen ohiko funtzionamendua eta mantentze- eta ustiapen-lanak eragiten ditu, eta Ministerio honek hartutako konpromisoetako Garapen Jasangarrirako Helburuak (GJH) sendotzen ditu: 9 (azpiegitura fidagarriak, jasangarriak eta kalitatezkoak sustatzea); 11 (garraio-sistema seguruak, eskuragarriak eta iraunkorrak eskuratzea); 8 (hazkunde ekonomikoari eta enpleguari laguntzea) eta 7 (energia-eraginkortasuna).
Kontserbazio-ereduaren ezaugarriak
Kontserbazio- eta ustiapen-lanak egiteko kontratu mistoen ereduak (zerbitzuak eta obrak) helburu hauek ditu: erabiltzaileari mugikortasun-zerbitzu integrala eskaintzea, errepidearen eta sarearen egoera hobetzea eta baliabide publikoak optimizatzea.
Horien bidez, errepideen bidetasuna eta ohiko artapena laguntzeko lanak egiten dira, azpiegiturak eta bere elementu funtzionalek ahalik eta zirkulazio- eta segurtasun-baldintza onenak izan ditzaten. Besteak beste, jarduera hauek sartzen dira: egoerari eta programazioari buruzko informazio-agenda, ustiapen-laguntza eta bide-segurtasunari buruzko azterketak, eta kalitate-maila egokiko errepide-elementuen mantentze-lanak.