DGTk 62.000 joan-etorri aurreikusi ditu Extremaduran, udako lehen Irteera Operazioan
 
 
 
 
DGTk 62.000 joan-etorri aurreikusi ditu Extremaduran, udako lehen Irteera Operazioan
Trafiko Zuzendaritza Nagusiaren kalkuluen arabera, Extremadurako errepideetan 62.000 joan-etorri inguru izango dira udako lehen irteera-operazioan. Gaur, uztailak 4, hasiko da operazioa, eta igandera arte iraungo du. DGTren aurreikuspenen arabera, bidaia horien %60, 37.200, Badajozeko probintzian izango dira, eta 24.800, Caceresekoan.
Badajozeko probintzian, A-5, A-66 eta N-430 errepideetan egingo dira joan-etorri gehien. Trafiko handiena uztailaren 4ko (ostirala) 15:00etatik 24:00etara espero da; uztailaren 5eko (larunbata) 10:00etatik 24:00etara; eta uztailaren 6ko (igandea) 10:00etatik 24:00etara.
Caceresko probintzian, berriz, A-5, A-66 eta EX -A1 bideek izango dute ibilgailu-dentsitate handiena. Kasu honetan, joan-etorrien kontzentrazio handienak ostiraleko 15:00etatik 22:00etara espero dira; larunbateko 11:00etatik 20:00etara eta igandeko 15:00etatik 22:00etara.
DGTk Extremaduran gatazkatsuak izan daitezkeen puntu gisa markatzen ditu A-5eko 174 km, Badajozeko norabidean, Navalmoral de la Mata parean eta N-110 errepideko 370,5 eta 373 kilometroen artean, Tornavacas eta Plasencia artean. Bi kasuetan, auto-ilarak sortzeko arriskua dago.
Era berean, Trafiko Zuzendaritzak gogorarazi du lanak egiten ari direla eskualdeko hainbat errepidetan, eta, beraz, kontu handiz ibili behar dela puntu hauetan:
- A-5ean, K.P.aren artean. 399,400 eta 396,425, Gévora parean, eskuineko erreia itxita dago
- A-5ean, K.P.aren artean. 341 eta 343, Proserpin-El Prado parean, Meridan, eskuineko eta ezkerreko erreiak itxita daude.
- A-66an, K.P.aren artean. 495 eta 507, Mirabel-Cañaveral parean
- A1 EXan, K.P.aren artean. 36,690 eta 37,560, Plasenciako Malpartida parean
- A1 EXan, K.P.aren artean. 83,700 eta 85,350, Coria parean
- N-110 errepidean, P.K.-ren artean. 370,5 eta 373, Cabezuela del Valle parean
- N-521 errepidean, P.K.-ren artean. 55 eta 57, Malpartida de Cáceresen parean
- N-523 errepidean, P.K. 3,750, Caceres parean
Bost eragiketa berezi udan
Udako hilabeteetan, urteko gainerako hilabeteekin alderatuta, istripu arriskua handitzen denean, DGTk areagotu egiten ditu bere ekintzak bidearen erabiltzaile guztiak babesteko. Aldi berean, joan-etorriak modu ordenatu eta seguruan egin daitezen lan egiten du, trafiko-bolumen handiaren ondorioz sortzen diren ohiko pilaketei zein ezustean sor daitezkeen arazoei aurre eginez. Gorabehera horiek udako joan-etorriekin lotuta egon daitezke —hondartzetara, helmuga turistikoetara edo bigarren egoitzetara—, edo kanpoko faktoreek eraginda, hala nola errepideetako mozketek, obrek edo bestelako gorabeherek eraginda.
Azken udetan, patroi bat finkatu da oporretako joan-etorrietan: irteerak eta itzulerak epe laburragoetan banatzen dira, eta asteburuetan kontzentratzen dira. Hori dela eta, DGTk zenbait operatibo aurreikusi ditu udako asteburu bakoitzerako, eta bereziki indartuko ditu hileko lehen asteburuak edo jaiegun jakin batzuk, irteera edo itzulera operazioak deiturikoak.
Eredu hori kontuan hartuta, bost zirkulazio-eragiketa berezi ezarri dira:
- 1. irteera operazioa: Uztailaren 4tik 6ra, ostirala.
- Santiago operazioa: Uztailaren 24tik 27ra
- Abuztuaren 1eko operazioa: Abuztuaren 1etik 3ra.
- Abuztuaren 15eko operazioa: abuztuaren 14tik 17ra.
- Itzulera-eragiketa: Abuztuaren 29tik 31ra.
Urteko lehen sei hilabeteetan mugimenduek izan duten goranzko joerari jarraituz, uztailean eta abuztuan, DGTk aurreikusten du desplazamendu errekorra izango dela, eta ibilbide luzeko 100 milioi mugimendu baino gehiago izango direla Estatuan. Horri gehitu beharko litzaizkioke ibilbide laburreko joan-etorriak, errepide arruntetatik eta askotan ezaguna den ingurunean egiten direnak, eta horrek gidarien erlaxazioa areagotu eta ezbehar-tasa handitu dezake.
Helburua da bidaien hazkunde horrek bideko heriotza-tasa ez igotzea. 2024ko udan 243 pertsona hil ziren: 3,9 hildako egunean.
Itsasarterako eta Portugalerako igarotze-eragiketak
Oporretan egiten den ohiko trafiko nazionalaz gain, urtero Europako beste herrialde batzuetan matrikulatutako ibilgailu askok zeharkatzen dituzte gure bideak, bai Espainiara doazelako, bai Portugalera edo Afrika iparraldeko beste herrialde batzuetara doazelako.
Ibilgailu-kopuruari dagokionez, Itsasartea Igarotzea Operazioa nabarmentzen da. Aurreikuspenen arabera, iaz Itsasartea zeharkatu zuten 850.000 ibilgailuekin alderatuta, % 5 haziko da.
DGTk plan berezi bat garatzen du, ibilbide nagusiak estaltzen dituena —hala nola Mediterraneoko Korridorea, Erdiko Korridorea eta Zilarraren Bidea— eta 27.000 pertsona baino gehiagoko giza hedapena duena. Horrez gain, bi atsedengune eta bost informazio-gune prestatu dira, langile espezializatuen laguntzarekin. Halaber, Mugetako Informazio Sistemak 2.400 informazio-panel baino gehiago ditu korridoreetan zehar, eta 2.000 kamera baino gehiago, portuetatik igarotzea aurreikusten dutenak eta edozein gertakariren aurrean erreakzionatzen dutenak.
Ibilgailuen zifra txikiagoekin garatzen da Portugaletik Igarotzeko Operazioa. Operazio horretan, Portugalera 212.000 ibilgailu inguru iritsiko direla aurreikusten da. A-62 eta A-66 ardatzetako zaintza indartu egiten da, eta informazio-seinale konstanteak mantentzen dira Irundik edo La Junqueratik Portugalgo muga-pasabideetarainoko ibilbidean.
Kezkak
Motorzaleak dira Barne Ministerioa eta DGT gehien kezkatzen dituzten kolektiboetako bat. Iazko udan 76 motorzale hil ziren, egunero bat baino gehiago. Zifra hori azken hamar urteotako altuena da, batez ere asteburuan errepide konbentzionalean izandako ezbeharretan eta bidetik irteteagatik, zilindrada handiko motorrekin eta gidariak hamar urte baino gehiagoko antzinatasuna zuen baimenarekin. Errepidez egiten diren joan-etorrien % 3 baino gutxiago dira motorzaleak, baina hildakoen % 25 dira.
Heriotza eragin duten ezbeharren ehuneko 40 errepideetatik irtetea, gidatzean arreta galtzea (ezbeharren lehen arrazoia), hildakoen ehuneko 9 harrapatzea, alkohola eta drogak eta 45 eta 54 urte bitarteko adin-tartea (azken hori izan zen udan ezbehar gehien izan zituena)... faktore horiek guztiak ere kezkagarriak dira.
Bizitzak salbatzeko aholkuak
- Bidaiak ondo planifikatzea komeni da. Joan-etorriak ugaritzeak auto-ilara handiak eragingo ditu hiri handietako irteera eta sarreretan eta kostaldeko errepideetan, eta arazo hori ekidin daiteke ongi planifikatuz gero.
- Ez da arrazoizkoa bizitza arriskatzea kopa bat gehiago gozatzeagatik edo bost minutu lehenago iristeagatik. Istripuaren ondoren, horrek guztiak zentzua galtzen du.
- Ez erabili alkoholemia kontrolen berri ematen duten WhatsApp taldeak. Insolidarioak dira, eta arrisku bat, edan duen norbaitek saihestea eta norbait hiltzea eragin dezaketelako.
- Kontu handia izan behar da joan-etorri laburrekin, udan pilatzen baitituzte ezbehar hilgarri gehienak.
- Azkenik, gidatzean, bi eskuak bolantean eta bista errepidean. Kontuz distrakzioekin, horiek baitira udan ezbehar hilgarrien lehen kausa.