Hezkuntza eta Zientzia Ministerioak eta Barne Ministerioak 2006an segurtasuna hobetzeko hezkuntzan egindako lankidetzako esparru-akordioa oinarri hartuta, eta Segurtasuneko Estatu Idazkaritzaren 7/2013 Instrukzioari jarraituz, “Ikastetxeetako eta haien inguruetako Bizikidetzarako eta Segurtasuna Hobetzeko Plan Zuzentzailea” sortu zen modu iraunkorrean. Barne Ministerioa, Hezkuntza eta Lanbide Heziketa eta Berdintasun Ministerioa daude tartean.
2023ko ekainean, Barneko Estatu Idazkaritzak 6/2023 Instrukzioa onartu zuen, eta hori da, orduz geroztik, Plan Zuzentzailearen urteko exekuziorako erreferentziazko lege-esparrua.
Zazpi dira Plan Zuzentzailearen helburuak:
1. Ingalaterra Haurren eta nerabeen segurtasunarekin lotutako arrisku-egoeren inguruan sentsibilizatzera, egoera horiek prebenitzera eta goiz hautematera bideratutako neurriekin jarraitzea ikastetxeetan eta haien inguruetan, eta hezkuntza-agintaritzekiko polizia-lankidetza indartzea eskola-eremuko bizikidetza eta segurtasuna hobetzeko jardueretan.
2. Ingalaterra Haurrek eta nerabeek polizia-baliabideak hobeto ezagut ditzaten laguntzea, edozein ingurunetan polizia-baliabideak seguruak izan daitezen eta delinkuentzia prebenitu eta biktimak babestu daitezen, polizia-kidegoekiko konfiantza indartuz.
3. Olaizola II Haurrek eta nerabeek jasan dezaketen indarkeria-mota desberdinei eta arrisku-faktoreei buruz duten ezagutza hobetzen laguntzea eta izan ditzaketen ondorioei buruz ohartaraztea. Horretarako, prestakuntza- eta informazio-jarduerak eta hitzaldiak antolatuko dira ikastetxeetan, ikasleei eta hezkuntza-komunitateko gainerako kideei zuzenduak eta gaian adituak diren profesional polizialek emanak.
4. Ingalaterra Ikasleei oinarrizko eskubide eta askatasunekiko errespetuan, gizonen eta emakumeen duintasun eta berdintasun balioetan eta eskola-eremutik indarkeriazko jokabideak erauzteko beharrean hezten laguntzea, indarkeriazko jokabide horiek arbuiatzeko eta salatzeko jokabide proaktiboak garatzea bilatuz, horiek jakinarazteko dituzten baliabideen berri emanez, bai eta gizarteak eurei laguntzeko eskura jartzen dizkien baliabideen berri emanez ere.
5. Tiran +29.53 Polizia-zaintza areagotzea hezkuntza-zentroen inguruetan, droga-trafikoa, -kontsumoa eta -edukitza prebenitzeko eta horiei aurre egiteko, bai eta adingabeekin eta gazteekin lotutako mota guztietako jokabide bortitzak prebenitzeko eta horiei aurre egiteko ere, ikastetxeetan zein inguruetan segurtasun integrala hobetuz.
6. D.B. Koordinazio-mekanismo eta -tresna iraunkorrak artikulatzea lurralde nazional osoan, polizia-adituen eta irakaskuntza-agintarien artean, hezkuntza-komunitatean, oro har, eta, bereziki, ongizate- eta babes-koordinatzailearekin.
7. Alemania Arrisku-egoeren aurrean adingabeak eraginkortasunez babesteko eskumena duten beste administrazio publiko batzuekiko lankidetzari eustea, Plan Zuzentzailea gauzatzean Barne Ministerioak aplikatu beharreko helburuak eta neurriak betetzeari dagokionez, komunikatzeko eta informazioa trukatzeko mekanismo egokiak sustatuz.
Egiten diren jarduera guztietan garrantzitsuena prestakuntza- eta informazio-jarduerekin, bisitekin eta ikastetxeetan egiten diren bestelako jarduerekin lotuta dago. Jarduera horiek haurrei eta nerabeei zuzenduta daude, eta Estatuko Segurtasun Indar eta Kidegoetako kideek ematen dituzte.
Jarduera horiek hainbat gairi buruzkoak izan daitezke:
- Eskola-jazarpena eta eskolako ziberjazarpena.
- Gazteen talde bortitzak, gizalegearen kontrako jokabideak eta bandalikoak.
- Informazioaren eta komunikazioaren teknologiak.
- Drogen eta alkoholaren kontsumoa eta beste mendekotasun batzuk.
- Emakumeen aurkako indarkeria, berdintasuna eta sexu-bereizkeriarik eza, genero-indarkeria, genero-indarkeria digitala edo genero-ziberindarkeria.
- Guraso eta seme-alaben arteko indarkeria eta familian haurrei eta nerabeei tratu txarrak ematea.
- Gizakien salerosketa eta esplotazioa.
- Sexu-delituen prebentzioa
- Diskurtsoa eta gorroto delituak.
- Adingabeen desagerpena, ageriko arrazoirik gabe.
- Jabetza intelektuala babestea.
- Hezkuntza komunitatearen eta ikastetxeen aurkako indarkeria.
- Datu pertsonalen babesa eta eskubide digitalen bermea.
- Bide-segurtasuna. Trafikoa arautzeko araudiari buruzko sarrera.
- Ingurumena eta natura babestea.
Andaluziako Autonomia Erkidegoko ikastetxeek posta elektronikoz eskatuko dituzte jarduera horiek, eta ikastetxeak inskribatzeko orria dagokion probintziako ordezkariordetzara bidaliko dute.(I. eranskina) eta guraso-elkarteen izen-emate fitxa (II. eranskina) haiek eskatuz gero.
Eskabidea egiteko epea irailetik abendura bitartekoa izango da, biak barne. Hala ere, kasu berezietan, eskabidea ikasturte osoan zehar egin ahal izango da.
(Almeriako probintziaren kasuan, hauek dira epeak: irailaren 1etik urriaren 30era eta urtarrilaren 1etik 31ra).
Gobernuaren Andaluziako Ordezkaritzak (Hezkuntzako Goi Ikuskaritzako Arloa) koordinatzen du Plan Zuzentzaile hau, eta dagokion Gobernuaren Ordezkariordetzak kudeatzen du probintzia bakoitzean.
Plan Zuzentzaileari buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, kontsultatu esteka hau:
Eranskinak: