Ministroen Kontseiluak baimena eman dio gaur Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agendako Ministerioari (Mitma), Adif AVren bitartez, Madril-Sevilla Abiadura Handiko Linearen (LAV) desbideratzeak berritzeko bigarren fasea lizitatzeko, 53,3 milioi euroko balioarekin (BEZ gabe), lanetan erabiliko diren materialak barne.
Bigarren fase honetan, 47 tren-aparatu instalatuko dira, zirkulaziorako funtsezkoak, trenak bide batetik bestera aldatzea posible egiten baitute. Horiei gehitu behar zaizkie lehen fasean hedatzen ari diren 63 aparatuak, % 62an osatuta. Guztira, 110 desbideratze ordezkatuko dira abiadura handiko linea honetan teknologia aurreratuenarekin, 350 km/h-ko abiadura maximoetarako egokiak.
Desbideratzeak berritzeko lanak mantentze-zerrendetan egiten dira batez ere (merkataritza-zirkulaziorik gabeko goizaldeko orduetan), eta erronka tekniko eta logistiko handia dira, trenbideko gailu horien tamaina dela eta, giza baliabide eta baliabide tekniko garrantzitsuak mobilizatzea eskatzen baitute.
Madril-Sevilla LAV modernizatzeko plana
Lan horiek Mitmak LAV Madril-Sevillan egiten duen modernizazio integraleko planaren barruan sartzen dira. Plan horrek 680 milioi euroko inbertsioa du, Espainiako abiadura handiko lehen lineak, duela 30 urte baino gehiagotik ustiatzen denak, kalitate- eta fidagarritasun-estandar altuak manten ditzan eta bidaiarien garraioa liberalizatzearekin lotutako trafikoen hazkundeari erantzun diezaion.
Hala, bultzada berri bat eman zaio Madril-Sevilla LAV modernizatzeko planari. Adifek dagoeneko mobilizatu ditu plan horren inbertsio eta jarduera ia guztiak, linearen elementu guztiak barne hartzen dituztenak: trenbidea eta azpiegiturak (biaduktuak eta tunelak), eta lotutako sistemak (elektrifikazioa, seinaleztapena eta komunikazioak).
Jarduera hori eta LAV berritzea lagungarri dira 9. Garapen Iraunkorreko Helbururako (GJH), azpiegitura fidagarri, jasangarri eta kalitatezkoak sustatzen baititu.
Europako finantziazioa
Eskualde Garapeneko Europako Funtsak (EGEF) finantzatuko du obra hori. Europa egiteko modu bat.