A Enquisa de satisfacción de persoas usuarias do servizo presencial en Oficinas de Información e Atención ao Cidadán e Oficinas de Asistencia en Materia de Rexistro das Delegacións do Goberno, Subdelegacións do Goberno e Direccións Insulares, levada a cabo desde o 13 ao 24 de novembro de 2023, presenta as seguintes notas máis destacadas:
- A participación cidadá triplicouse, grazas á diversificación de medios: en 2023 alcanzouse unha mostra de 9.371 enquisados e unha taxa de resposta do 28,56%. A posta a disposición de enquisas en papel para os usuarios con dificultades para o uso de medios electrónicos foi clave para alcanzar unha porcentaxe tan elevada de participación, que se complementou coa existencia de computadores para o enchemento na propia oficina e de códigos QR para encher a enquisa desde calquera dispositivo.
- A participación dos maiores de 65 anos multiplicouse por 8: O uso do papel permitiu, á súa vez, incrementar de maneira clara a participación da poboación de máis de 65 anos, que en 2022 cubriu 110 enquisas, fronte aos 840 enquisados desta edición, pasando dun 3,65% dos enquisados a un 8,97%.
- O 38,25% das persoas enquisadas teñen nacionalidade estranxeira, moi por encima do 13,16% que este grupo supón no total da poboación:
- En canto ao perfil máis frecuente do enquisado, trátase dunha muller, de 18 a 40 anos e de nacionalidade española. No entanto, en relación co sexo, a proporción de mulleres e homes participantes na enquisa como usuarios das oficinas é bastante equilibrada e con tendencia á redución de diferenzas entre ambos; en canto á idade, o grupo de 65 ou máis anos é o menos frecuente.
- O 53,83% dos enquisados acudiron sen cita, aínda que entre os maiores de 65 anos esa porcentaxe elévase ao 71,31%: Para facer uso dos servizos das OIAC/OAMR, o 53,83% das persoas enquisadas afirman acudir sen cita previa, aínda que se observan grandes diferenzas entre territorios. Á súa vez, evidénciase tamén un maior uso da cita previa entre os usuarios de menor idade, pois o 51,76% de enquisados de 18 a 40 anos obtiveron previamente cita, mentres que entre os enquisados de máis de 65 anos só o 28,69% acudiran con cita.
- O 79,17% dos enquisados acudiron a realizar xestións de rexistro e certificados FNMT/Cl@ve: Os tipos de xestións máis realizados nas oficinas son o rexistro de documentos (44,98%) e a expedición de certificados dixitais FNMT/Cl@ve (34,19%). Precisamente os servizos prestados polas oficinas en relación cos certificados dixitais FNMT/Cl@ve e os apoderamentos son os que reciben a valoración máis alta.
- A valoración da atención prestada polo persoal, cun 4,91 sobre 5, reflicte a alta satisfacción co trato prestado polo persoal das oficinas. No conxunto nacional, a puntuación supera o 4,7 nas catro dimensións analizadas: horario de apertura (4,72), tempo de espera para ser atendido/a (4,77), resultado da xestión (4,82) e, sobre todo, atención prestada polo persoal (4,91), moi próxima á nota máxima e que reflicte o valor do capital humano da AGE no territorio.
- Consolídase a tendencia constante á alza desde 2021 na satisfacción da cidadanía co servizo das OIAC/OAMR: Hai que destacar, por último, que estas notas reflicten ademais unha tendencia constante de evolución á alza nas valoracións respecto de anteriores edicións do estudo, o cal permite concluír que se está producindo unha mellora da percepción dos servizos prestados polas oficinas por parte da cidadanía.