Tomatearen errepideko garraioa kontrolatzearen garrantzia azpimarratu du Gobernu Ordezkaritzak, errepideetan istripurik edo gorabeherarik gerta ez dadin
Tomatearen errepideko garraioa kontrolatzearen garrantzia azpimarratu du Gobernu Ordezkaritzak, errepideetan istripurik edo gorabeherarik gerta ez dadin
José Luis Quintana Espainiako Gobernuak Extremaduran duen ordezkaria izan da bileraren buru, eta tomatea errepidez garraiatzeko hurrengo kanpainari buruz hitz egin dute sektore guztiekin. Bileraren gai nagusia izan da aztertzea ea betetzen den salgaien errepideko garraioa arautzen duen araudia, eta, bereziki, haren ataletako batean, tomatearen garraioa; izan ere, araudi horrek baldintza espezifiko batzuk ezartzen ditu bide-segurtasuna bermatzeko eta trafiko-istripuak saihesteko.
Kanpaina abuztuan hasiko da eta urriaren hasierara arte luzatuko da. Egun horietan, 1,84 milioi tona tomate baino gehiago garraiatuko dira Extremadurako errepideetatik. Horrek esan nahi du 90.000 joan-etorri baino gehiago egingo direla nekazaritza-ustiategien eta enpresa eraldatzaileen artean (egunean 1.300 joan-etorri inguru). Beraz, garraio hori egiten duten ibilgailuen gaineko kontrola ezarri behar da, karga galtzeak edo likidoa isurtzeak, funtsean, zirkulazioan arazorik eragin ez dezan.
2025. urte honetarako, Extremaduran 19.500 hektareako azalera laboratua izango dela kalkulatzen da; horietatik 17.000 Badajozeko probintzian daude, eta 2.500 Caceresekoan. Azalera horren% 95 Guadianako ibarretan dago, eta gainerakoa Alagon-Árrago-Tiétar ibarretan.
Datuak 2024
Datu orokorretan, iazko kanpainan 2.176 ibilgailu kontrolatu ziren, aurreko kanpainan kontrolatutakoak baino %30 gehiago. Horietatik guztietatik 612 salatu zituzten, hau da, %28,12. Era berean, salatutako ibilgailuak 448 izatetik 2023an 612 izatera pasatu ziren 2024an, hau da, %45,4ko igoera izan da ehunekotan.
Salaketarik ohikoenak gehiegizko pisuarekin lotutakoak dira oraindik ere, eta nabarmen igo dira likidoen isurketekin lotutakoak. Halaber, pneumatikoen egoerak eta kargaren kokapenak eragindako salaketek gora egin dute.
Errepideetan likidoa edo produktua galtzeak eragindako bide-gorabeherei dagokienez, haien kopuruak nabarmen egin zuen gora: 2023an, 67 gorabehera izan ziren; 2024an, 163; hau da, % 143,28ko igoera izan zen.
Guztira 16 ibilgailu ibilgetu zituzten garraiorako baldintza egokiak ez betetzeagatik, eta kanpainarekin lotutako zazpi istripu zenbatu zituzten.
Atal horretan, errepidean zuhurtzia eta arreta handia izatea gomendatzen du DGTk, balizko istripuak saihesteko, eta Guardia Zibilaren Trafiko Sektoreak gogorarazi zuen tomatearen garraioan arauak bete beharra dagoela. Gobernuaren ordezkariak, zentzu horretan, zama jartzearen eta pneumatikoak ondo egotearen garrantzia azpimarratu zuen.
Edonola ere, Ordezkaritzak gaur nabarmendu du azken urteetan ekoizleen eta garraiolarien artean nabaritu den kontzientziazio positiboa, garraio horien segurtasuna hobetzeko neurriak hartzeari dagokionez. “Urtez urte aurrera goazela uste dugu, eta bilera horiekin atzemandako hutsuneak zuzentzen ditugu, arrisku handiagoak saihesteko eta ahalik eta kanpaina seguruena izateko”, amaitu zuen Jose Luis Quintanak.
Gomendioak
Garraiatuko den tomate bolumenaren aurrean, gomendioak hauek dira:
- Baimendutako ibilbideen erabilera
- · Garraio-plataformak zaintzea eta garbitzea, tomateak eta likidoak isuri ez daitezen
- Garraiatzeko upelen edo edukiontzien mantentze-lan egokiak
- Gehiegizko gainkargak eta altuerak saihestea
- Babes-sareak behar bezala erabiltzea
- Pneumatikoen zaintza eta mantentze egokia
- Gidaldiei eta atsedenaldiei buruzko araudia betetzea
- Autobietan baimenik gabeko ibilgailurik ez sartzea
- Arreta berezia jarriko da laborantzako lurzatiei zerbitzua ematen dieten bide, errepide eta sakanguneetatik zirkulatzean.