Espainiako Barne Ministerioko idazkariordea, Susana Crisóstomo, Estatuko Koordinazio eta Zuzendaritza Batzordearen (CECOD) bileraren buru izan da astearte honetan. Batzorde horrek Itsasartea Igarotzeko Operazioaren (OPE) 36. edizioaren plan berezia onartu du.
Crisostomok Virginia Barcones Babes Zibileko eta Larrialdietako zuzendari nagusia izan du lagun, eta operazio hori “nazioarteko lankidetzaren, planifikazio estrategikoaren, prebentzioaren, operazioaren eta giza konpromisoaren adibide” gisa nabarmendu du, Europan ezaugarri horietako igarotze handiena errazteko, “eta munduko garrantzitsuenetako bat”.
Hiru hilabetez, ekainaren 15etik irailaren 15era bitartean, hiru milioi pertsonak baino gehiagok eta zortziehun mila ibilgailuk baino gehiagok zeharkatuko dute Europa eta Afrika iparraldea, bai errepidez, bai itsasoz. “Gure helburua da bidaiari guztiei erantzun egokia eta neurrikoa ematea behar dituzten zerbitzuen eta azpiegituren eskaerari, eta larrialdi bat gertatuz gero beharrezkoak diren jarduera guztien koordinazioa planifikatzea”, azaldu du idazkariordeak.
Aurtengo aurreikuspenen arabera, aurreko urtearekin alderatuta, ibilgailu kopurua ehuneko 5 haziko da, eta bidaiari kopurua, berriz, ehuneko 4 inguru.
Maximo historikoa 2024ko EPEn
2024rako, ibilgailuen zirkulazioaren kopuru historikoa 2023koa baino ehuneko 9,3 handiagoa izan zen, eta operatibo hori egin zenetik erregistratu den handiena izan zen. 1986tik kudeatzen du EPEk uda partean Europako hainbat herrialdetatik Afrika iparraldera doazen jatorri magrebtarreko herritarren joan-etorria.
Babes Zibileko eta Larrialdietako zuzendari nagusiak nabarmendu du “ahalegin koordinatu eta eraginkorra” egiten dutela Estatuko Administrazio Orokorreko hogei erakundek, autonomia-erkidegoetako hainbat erakundek eta toki-korporaziok.
2025eko EPEren Plan Bereziak dispositibo zabal bat barne hartzen du, Flota Plan bat barne hartzen duena, operatiboaren ardatz nagusia dena, ontzi kopurua eta haien edukiera ezartzen dituena, ibilgailu eta bidaiarien joan-etorri arina bermatzeko beharrezko bidaia kopuruaz gain. Koordinaziorako plan probintzialak eta parte hartzen duten bederatzi portuetako bakoitzaren planak ere jasotzen ditu: Algeciras eta Tarifa, Cadizen; Almeria, Malaga eta Motril (Granada), Alacant eta Valentzia (Valentziako Erkidegoa), Ceuta eta Melillan; eta bide-segurtasuneko plan espezifikoak.
Astearte honetan Madrilen egin den CECOD ekitaldian izan dira, Barne Ministerioaren aldetik, Segurtasuneko Estatu Idazkaritzako, Babes Zibil eta Larrialdietako eta Trafikoko zuzendaritza nagusietako ordezkariak, baita Polizia Nazionaleko eta Guardia Zibileko ordezkariak ere.
Halaber, Gobernuko Lehendakaritzako Segurtasun Nazionaleko Departamentuko, Kanpo Gaietarako, Europar Batasuneko eta Lankidetzarako Ministerioko, Garraio eta Mugikortasun Jasangarriko Ministerioko, Lurralde Politikako eta Memoria Demokratikoko, Trantsizio Ekologikoko eta Erronka Demografikoko eta Osasuneko Ministerioko eta Gobernuak Andaluzian, Valentziako Erkidegoan, Ceutan eta Melillan dituen ordezkaritzetako arduradunek ere parte hartu dute.