Abuztua amaitzear dago eta horrekin batera udako oporren amaiera eta horren ondoriozko etxeratzea iristen da askorentzat, eguneroko errutinara itzultzeko. Hori dela eta, milioika joan-etorri horiek segurtasun baldintza gorenetan gerta daitezen, Trafiko Zuzendaritza Nagusiak bihar jarriko du martxan uda honetarako prestatutako gailu berezietako azkena.
Erakundearen arabera, gaurko (ostirala, hilak 29) 15:00etatik abuztuaren 31ko (igandea) gauerdira arte, ibilbide luzeko 5.060.000 mugimenduetatik 149.000 Asturiasen izango dira, datozen egunetan izango den itzulera orokorra dela eta.
Operazio horretan bat etorriko dira aurrez aipatutako itzulera-mugimenduak, zeinak mailakatuak izango baitira asteburu honen aurreko egunen eta asteburuaren beraren artean, nagusiki abuztuaren 31n, igandea, kostalde eta atsedeneko gune turistikoetatik hirigune handietara, asteburuan ere izango diren irteera-mugimenduekin, nagusiki kostaldeko gune turistikoetara eta udako asteburu bateko ohiko guneetara.
ZIRKULAZIO-AURREIKUSPENAK
Ostiralean, hilak 29, arratsaldeko lehen orduetatik aurrera (bereziki 15: 00etatik 22: 00etara), mugimendu handiak izango dira, eta zirkulazio-intentsitate handiak eragingo dituzte.
Irailaren 30ean (larunbata), zirkulazio handiak jarraituko du irteera-noranzkoan goizeko lehen orduetatik aurrera, batez ere 9:00etatik 15:00ak arte. Horren arrazoiak dira, batetik, laster hasiko dela iraileko oporraldia eta, bestetik, asteburuetan hondartzetara joateko egin ohi diren ibilbide laburrak. Arratsaldean, itzulera-mugimenduak izango dira ikusgai.
Igande goizean, hilak 31, hondartzetara sartzeko mugimenduak handiak izango dira, arratsaldeko lehen orduetan eta gaueko 22:00ak arte, abuztuan oporrak amaitu dituztenen eta asteburuan izan direnen itzuleragatik trafiko-intentsitate handiak izateko.
BALIABIDE MATERIALAK, GIZA BALIABIDEAK ETA NEURRIAK
Operazio horri estaldura emateko eta aurreikusitako mugimendu guztiak seguruak izan daitezen, Trafiko Zuzendaritzak zirkulazioa arautzeko, antolatzeko eta zaintzeko zenbait neurri ezarri ditu, eta, horretarako, ahalik eta eskuragarritasun handiena du, bai bere giza baliabideak (Guardia Zibilaren Trafiko Taldeko agenteak, DGTko zortzi Trafikoa Kudeatzeko Zentroetako langileak eta ekipamenduak mantentzeaz eta errepidean neurriak instalatzeaz arduratzen diren langileak, bai bere baliabide teknikoak eta mugikorrak (motordun furgoneta auto-gidarien kontrolaz arduratzen direnak), bai segurtasun-kameren zati bat eta auto-gidarien kontrolaz, eta segurtasun-kameren kontrolaz ere.
Errepideetako lanak gelditu egingo dira, kirol-probak eta galtzada okupatzea dakarten bestelako ekitaldiak mugatu egingo dira, eta salgai arriskutsuak garraiatzen dituzten ibilgailuen zirkulazioa, garraio bereziak eta, oro har, salgaien kamioien zirkulazioa mugatuko dira errepide-tarte, data eta ordu jakin batzuetan.
ASTURIASEN LANAK EGITEN ARI DIREN ERREPIDEAK
- AP-66. PP.KK 74+400etik 76+900era Bidea konpontzeko lanak, lur-jausia dela eta.
- AP-66. AP-66ko tunelak (El Negrón, Entreguerras, Pando eta Vegaviesga tunelak) 635/2006 Errege Dekretura egokitzea PP.KK 75+860tik 83+900era)
- N-625 Galtzadaren hondoratzea konpontzea 135+500 kp-an (jarri)
- A-8 autobiaren eskuineko galtzadako zorua birgaitzea, EML0 artean. 355+900 eta 358+300.
- Zarataren aurkako jarduerak A-66 autobidean, Mieres parean PP.KK, 53+820tik 46+150era.
- Zarataren aurkako jarduketak errepide hauetan: N-632, PP.KK 95+780tik 118+200era, N-634, PP.KK 540+000tik 544+000ra eta N-641, PP.KK. 0+000tik 2+510era.
- N-632 P.K 3, Ribadesellako zubia. Egitura konpontzea eta handitzea.
ZIRKULAZIO NEURRI BEREZIAK:
Ordezko ibilbideak.
- A-66 eta A-8. Oviedo-Gijon: AS-II edo A-64 eta AS-I
- Cangas de Onís, Covadonga, Picos de Europa Parke Naturala eta Arriondasera doazen ibilgailuak, A-8tik 319 irteeraraino (Ribadesella), N-634tik Arriondas herriraino jarraituta.
- Cangas de Onís eta Arriondasetik Oviedorantz doazen ibilgailuek A-8 autobidea erabiltzea gomendatzen da.
Bestelako antolamendu-neurriak.
- Guardia Zibilaren Trafiko Taldea erregulatzea eta zaintzea puntu gatazkatsuetan eta trafiko handiena duten bidegurutzeetan.
- CO-4ra egun osoan sartzeko murrizketak, ibilgailu baimenduak izan ezik.
- Hirugarren erreia kentzea A-8an, k.p.-en artean. 356,200 eta 358,200 (Villaviciosako tunela) hondartzen eremurako sarbidea errazteko.