Dispositivo de Verano
Reducir as vítimas en estrada é o gran reto social ante un verán con máis de 12 millóns de desprazamentos en Castela e León
Dispositivos específicos cada fin de semana do período estival, que se reforzan os primeiros fins de semana de cada mes ou durante festividades concretas dando lugar ás chamadas operacións saída ou regreso. Este ano/Este ano hai cinco e a primeira comeza o 4 de xullo. La campaña de verán ten como principais obxectivos a seguridade e a mobilidade nas nosas estradas. Motoristas, saídas de vía, distraccións e alcol e condución entre as principais preocupacións do Ministerio, que incrementará a vixilancia con campañas específicas durante o verán.
1 de xullo de 2025.- El verán 2025; un verán que, seguindo a tendencia alcista de movementos nos seis primeiros meses do ano, prevé unha marca de desprazamentos, superando os 12 millóns de movementos de longo percorrido durante os dous meses estivais.
Concretamente, estímase que se realicen 12.102.000 desprazamentos, aos que habería que sumar os de curto percorrido, que son os que máis preocupan á DXT, xa que na súa maioría realízanse por estradas convencionais, menos seguras e nunha contorna moitas veces coñecido onde se reduce a atención á condución.
De os máis de 12 millóns de desprazamentos, case 5,3 millóns produciranse no mes de xullo e máis 6,3 millóns durante o mes de agosto.
Tenemos ante nós un reto que non é outro que reducir a cifra de sinistros viarios respecto do verán pasado no que faleceron 30 persoas en Castela e León, cunha previsión de maior número de desprazamentos, máis vehículos en estrada, máis cidadáns que acoden ao noso país a gozar das nosas praias e pobos e que tamén conducen e un tráfico de paso moi elevado de todos aqueles cidadáns de Europa que van a Portugal ou se dirixen a zonas do norte do África; un desafío para o que necesitamos a axuda e o compromiso de todos os usuarios da vía.
La campaña de verán ten como principais obxectivos a seguridade e a mobilidade nas nosas estradas. Durante os meses estivais, cando o risco de accidentes aumenta en comparación co resto do ano, a DXT intensifica as súas accións para protexer a todos os usuarios da vía. Ao mesmo tempo, trabállase para que os desprazamentos desenvólvanse de forma ordenada e segura, afrontando tanto as habituais conxestións derivadas do elevado volume de tráfico como os problemas que poidan xurdir de forma imprevista. Estas incidencias poden estar vinculadas aos propios desprazamentos de verán —cara a praias, destinos turísticos ou segundas residencias— ou provocadas por factores externos como cortes nas vías, obras…
UNHA TENDENCIA QUE SE CONSOLIDA
Durante os últimos veráns consolidouse un patrón nos desprazamentos vacacionais: as saídas e retornos tenden a repartirse en períodos máis breves e a concentrarse en fins de semana. Por este motivo, a DXT previu unha serie de operativos específicos cada fin de semana do período estival, reforzando especialmente os primeiros fins de semana de cada mes ou durante festividades concretas dando lugar ás chamadas operacións saída ou regreso.
Atendiendo a este patrón, establecéronse cinco operacións especiais de tráfico:
· 1ª Operación saída: Do venres 4 ao 6 de xullo.
· Operación Santiago: Do 24 ao 27 de xullo
· Operación 1º de agosto: Do 1 ao 3 de agosto.
· Operación 15 de agosto: do 14 ao 17 de agosto.
· Operación Retorno: Do 29 ao 31 de agosto.
Ademais do habitual tráfico nacional por vacacións, cada ano atravesan as nosas vías numerosos vehículos matriculados noutros países europeos, ben porque o seu destino final é España ou porque unicamente transitan por ela cara a outros puntos como Portugal ou países do norte de África.
A nivel nacional, polo número de vehículos que implica, destaca a Operación Paso do Estreito, onde as previsións apuntan a un incremento dun 5% respecto dos 850.000 vehículos que cruzaron o Estreito o pasado ano.
DXT desenvolve un plan especial que cobre as rutas principais —como o Corredor Mediterráneo, o Corredor Central e a Vía da Prata— e que conta cun despregamento humano de máis de 27.000 persoas. Habilitáronse tamén dúas áreas de descanso e cinco puntos de información atendidos por persoal especializado. Así mesmo, o Sistema de Información de Fronteiras dispón de máis de 2.400 paneis informativos ao longo dos corredores e máis de 2.000 cámaras que permiten prever os tempos estimados de paso polos portos e reaccionar ante calquera incidencia.
A nivel nacional, con menores cifras de vehículos desenvólvese a Operación Paso de Portugal, na que se prevé que cheguen a Portugal uns 212.000 vehículos e onde se reforza a vixilancia nos eixos A-62 e A-66 e mantén unha sinalización informativa constante ao longo do percorrido desde Irún ou La Junquera ata os pasos fronteirizos portugueses.
NO PUNTO DE MIRA…
El verán pasado faleceron 5 motoristas en Castela e Léon, principalmente en sinistros que tiveron lugar en estrada convencional, durante o fin de semana, por unha colisión frontal, con motos de gran cilindrada e na maioría dos casos o condutor tiña máis de dez anos de antigüidade do permiso. Un problema importante se temos en conta que, a nivel nacional, os motoristas representan menos do 3% dos desprazamentos por estrada e con todo supoñen o 25% dos falecidos.
Este colectivo é tan notable que mantén unha estreita colaboración co sector para impulsar accións que contribúan a frear este dramático número de vítimas. Buena proba diso é que, durante a presentación do dispositivo, contouse coa participación de Juan Manuel Reyes, presidente da Asociación Nacional de Motoristas, quen aproveitou a ocasión para ofrecer recomendacións crave a todos os usuarios de motocicleta, co fin de que regresen aos seus fogares sans e salvos e poidan lembrar as experiencias positivas do verán.
Las saídas de vía, co 37% dos sinistros mortais, as colisións frontais co 30% dos falecidos, as distraccións ao volante (primeira causa dos sinistros) e a franxa de idade de entre 45 e 54 anos -que é a que maior sinistralidade rexistrou o pasado verán- son factores todos eles que tamén preocupan.
Estas inquietudes son as que nos/nos levan a reforzar os controis e a pór en marcha campañas específicas de vixilancia e concienciación durante este verán, incidindo especialmente no control da velocidade, detrás de moitas das saídas de vía que se producen; a condución baixo os efectos do alcol ou as drogas e a protección dos motoristas para reducir os sinistros e facer as estradas máis seguras para todos.
CONSELLOS QUE PODEN SALVAR VIDAS
Durante a presentación da campaña, lémbranse algúns consellos, —moitos deles xa coñecidos, pero non sempre postos en práctica— cos que se reducirá o risco de sufrir un accidente e aforrarase moita dor.
· Cuando póñasche ao volante, lembra que a túa única tarefa é conducir: mantén sempre as dúas mans no volante e a vista na estrada, evitando calquera tipo de distracción, que é a primeira causa de sinistros mortais no verán.
· A calor e as viaxes longas esgotan, por iso é fundamental descansar cada dúas horas e non baixar a garda nos traxectos curtos, que é onde se producen a maioría dos accidentes mortais nesta época do ano.
· Nunca conducir despois de consumir alcol, un 29% dos sinistros mortais está relacionado co seu consumo e só o ano pasado houbo máis de 50.000 causas penais por este motivo. O Congreso xa está a tramitar unha Proposición de Lei para reducir a taxa de alcoholemia. Ademais, lembrou que compartir avisos de controis por WhatsApp, ao que se está incitando é a que alguén que bebeu escolla outra estrada e poña vidas en perigo. Non sexas cómplice!
A seguridade viaria é un compromiso de todos e un auténtico proxecto de país. Se actuamos con prudencia e responsabilidade, sairemos gañando como sociedade e lograremos que estes días sexan só motivo de bos recordos. Por iso, nunca vale a pena arriscarse por gañar cinco minutos ou por tomar unha copa de máis. Despois dun accidente nada é igual: na estrada non cha xogues, VIVA VIVIR!
…E UNHA MENSAXE AOS QUE VELAN POLA nosa SEGURIDADE
Por último, quérese trasladar ás patrullas unha sincera mensaxe de agradecemento a todos os axentes de Tráfico da Garda Civil, pondo en valor a súa dedicación e a súa vocación de servizo aos cidadáns. O seu compromiso e esforzo son esenciais para garantir a seguridade nas estradas, prestando auxilio aos condutores e atendendo calquera incidencia con proximidade e profesionalidade.
Así mesmo, o seu traballo incansable mesmo cando a maioría está de vacacións, nunca baixan a garda e permanecen sempre atentos para velar pola tranquilidade de quen viaxan. Por iso, faise especial fincapé no seu saber facer, como auténticos “anxos da estrada”, cuxa labor é imprescindible para o bo funcionamento da mobilidade e a seguridade viaria.