Consulta pública previa sobre o "Anteproxecto de Lei de Prevención de Conflitos de Intereses do persoal ao servizo do sector público"
Prazo: ata o 28/05/2021
Trámite: Pechado Participación do 28 de abril ao 28 de maio de 2021.
De conformidade co previsto no artigo 133 da Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas, en relación co artigo 26.2 da Lei 50/1997, do 27 de novembro, do Goberno, co obxectivo de mellorar a participación da cidadanía no procedemento de elaboración de normas, se sustancia unha consulta pública sobre o anteproxecto de Lei de Prevención de Conflitos de Intereses do persoal ao servizo do sector público.
De acordo con o disposto no Acordo do Consello de Ministros, do 30 de setembro de 2016, polo que se ditan instrucións para habilitar a participación pública no proceso de elaboración normativa a través dos portais web dos departamentos ministeriais, publicado por Orde PRE/1590/2016, do 3 de outubro, os cidadáns, organizacións e asociacións que así o consideren poden facer chegar as súas opinións sobre os aspectos expostos na consulta, durante o prazo dun mes, que para o presente caso estará aberto ata o día 28 de maio de 2021, a través da seguinte caixa de correos de correo electrónico: secretaria.oci@correo.gob.es.
Nos escritos de alegacións que se presenten será necesario facer constar o seguinte:
- Nome e apelidos e/ou denominación social da persoa física ou xurídica que subscriba as alegacións, así como a denominación completa da organización ou asociación participante, no seu caso.
- Datos de contacto, e entre eles, singularmente a dirección de correo electrónico.
- Indicación clara no campo “asunto” do correo electrónico que se remita de que o escrito de alegacións refírese á consulta pública a este Anteproxecto.
Finalmente, faise constar que unicamente se tomarán en consideración aqueles escritos de alegacións nos que a persoa remitente estea identificada.
Con carácter xeral, as contribucións recibidas consideraranse susceptibles de difusión pública. As partes da información remitida que, a xuízo das persoas interesadas, deban ser tratadas con carácter confidencial e, en consecuencia, non proceda a súa libre difusión, deberán ser especificamente sinaladas no propio texto da contribución, non considerándose para estes efectos as mensaxes xenéricas de confidencialidade da información.
Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao Servizo das Administracións Públicas, que regula o réxime de compatibilidades dos empregados ao servizo das Administracións Públicas.
Os anos transcorridos desde a entrada en vigor da Lei 53/1984, do 26 de decembro, puxeron en evidencia a necesidade de modificar algúns dos seus preceptos para adecualos ás esixencias da Administración actual, máis esixente, así como de establecer un sistema de prevención e xestión de conflitos de intereses que non estea dirixido exclusivamente ás limitacións aplicables ao desempeño dunha segunda actividade. Por outra banda, a aparición de novas formas de prestación de actividades profesionais esixe unha regulación que as contemple de forma específica. Así mesmo preténdese dar cumprimento ás recomendacións do Grupo de Estados contra a Corrupción do Consello de Europa (GRECO) relativas á promoción da integridade pública.
Ademais do tempo transcorrido desde a entrada en vigor da Lei 53/1984, do 26 de decembro, e das necesidades de establecer novos sistemas de prevención e xestión de conflitos de intereses nas Administracións Públicas, incluíuse no IV Plan de Goberno Aberto (Eixo de Integridade) a modificación do actual réxime de incompatibilidades, co obxecto de establecer un novo marco de actuación máis acorde coas actuais esixencias da sociedade.
Por outra banda, a modificación desta normativa é unha demanda que se vén suscitando en diferentes sectores das Administracións Públicas.
- Establecer un novo sistema de prevención de conflitos de intereses e de incompatibilidades dos empregados do sector público.
- Regular o desempeño de novas formas de prestación de actividades profesionais que non están contempladas na normativa vixente.
- Establecer unha nova regulación das actividades exceptuadas do réxime de incompatibilidades.
- Establecer limitacións ao desempeño de actividades privadas nos supostos de situacións administrativas distintas ás de servizo activo.
- Establecer un novo e máis rigoroso sistema de prevención de conflitos de intereses para o persoal eventual.
Non se contemplan, dado que o réxime de incompatibilidades está regulado nunha lei básica polo que a súa modificación require o mesmo tratamento.
1. Con carácter xeral.
- Considera que as limitacións establecidas na actual Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao Servizo das Administracións Públicas son adecuadas para garantir a integridade, imparcialidade e independencia dos empregados públicos?
- Cre que deberían establecerse limitacións adicionais?
2. Incompatibilidade con segunda actividade pública.
- Considera que o actual réxime de limitacións con actividades públicas é o adecuado?
- Considera que se debería posibilitar, en determinados supostos a compatibilidade cunha segunda actividade pública, para postos con inferior nivel de responsabilidade e sempre que non houbese diminución das obrigas de ambos os postos?
3. Incompatibilidade con actividade privada.
- Considera que o actual sistema de limitación de actividades privadas cumpre co seu obxectivo de evitar actividades privadas que choquen co posto público?
- Cre que se debería substituír a regra actual do artigo 16 da Lei 53/1984, do 26 de decembro, de Incompatibilidades do Persoal ao Servizo das Administracións Públicas por outra?
5. Actividades exceptuadas
- Considera que o actual artigo 19 contempla todas aquelas actividades que teñen que estar exentas de recoñecemento de compatibilidade?
6. Persoal eventual.
- Considera que o persoal eventual debe estar suxeito ás mesmas normas de prevención de conflitos de intereses dos altos cargos?
- Considera que deben ser obxecto de publicidade activa o currículum vítae, as funcións e as retribucións do persoal eventual?
7. Incompatibilidades ao cesamento
- Considera que deben establecerse limitacións para o exercicio de actividades privadas no suposto do persoal non alto cargo que pasa a situacións de excedencia ou xubilación?
8. Finalmente, que outras cuestións considera que se deberían contemplar no anteproxecto para reforzar a prevención de conflitos de intereses do persoal ao servizo do sector público?