A Delegación do Goberno en Canarias xestiona e pon ao seu dispor o trámite para a solicitude dunha serie de axudas previstas no Real Decreto-lei 20/2021, do 5 de outubro, polo que se adoptan medidas urxentes de apoio para a reparación dos danos ocasionados polas erupciones volcánicas e para a reconstrución económica e social da illa dA Palma.
Son susceptibles de recibir estas axudas os danos persoais; os danos materiais en vivendas; os danos en establecementos industriais, mercantís e de servizos; os gastos ocasionados para facer fronte á emerxencia por parte das corporacións locais, e as prestacións persoais e de bens de persoas físicas ou xurídicas.
Unicamente poderán ser obxecto de subvención os danos, gastos e prestacións que fosen causados de forma directa ou indirecta e de modo determinante pola erupción volcánica iniciada o 19 de setembro de 2021, debendo quedar suficientemente acreditada esta relación de causalidade.
Estas axudas teñen carácter subsidiario respecto de calquera outro sistema de cobertura de danos, público ou privado, nacional ou internacional, do que poidan ser beneficiarias as persoas afectadas, podendo outorgarse con carácter complementario a tales sistemas, sendo compatible a súa concorrencia con esas outras subvencións, indemnizacións, axudas ingresos ou recursos, ata o límite do valor do dano producido.
Cada axuda comprende a obrigada presentación da solicitude debidamente cuberta e a documentación adxunta correspondente á esta axuda, para o que facilitamos nesta páxina tanto o acceso aos modelos de solicitude presencial como a ligazón para a tramitación electrónica.
CONTÍA MÁXIMA DAS AXUDAS NO CASO DE VIVENDA HABITUAL E COMUNIDADE DE PROPIETARIOS EN RÉXIME DE PROPIEDADE HORIZONTAL: o Real Decreto-Lei 20/2021 amplía as contías máximas das axudas para paliar danos materiais en vivendas habituais e Comunidade de Propietarios en réxime de propiedade horizontal con respecto ao establecido no artigo 17 do Real Decreto 307/2005, do 18 de marzo.
As contías máximas de axudas neste caso son as seguintes:
- Por destrución total da vivenda habitual: 60.480 euros.
- Por danos que afecten á estrutura da vivenda habitual: 41.280 euros.
- Por danos que non afecten á estrutura da vivenda habitual: 20.640 euros.
- Por danos en elementos comúns de uso xeral dunha Comunidade de Propietarios en réxime de propiedade horizontal: 36.896 euros.
Como requisito mínimo para poder acceder ás axudas por vivenda habitual, esíxese a titularidade ou o usufruto da vivenda afectada pola erupción do volcán e que a vivenda sexa a residencia habitual.
Así mesmo, e tal e como sinala o artigo 4.2 c) do RDL 20/2021, neste tipo de axudas non serán de aplicación os límites de ingresos anuais para ter dereito á subvención sobre a base do IPREM (Indicador Público de Renda de Efectos Múltiples) previstos nos apartados 1 a 3 do artigo 16 do RD 307/2005.
PRAZO DE PRESENTACIÓN: O prazo de presentación da solicitude das axudas do RDL 20/2021 será de 6 meses, a contar desde que se vexan afectadas as vivendas ou os establecementos industriais, mercantís ou de servizos; desde que se realizaron os gastos polas corporacións locais ou as prestacións persoais ou materiais, ou desde que se produciron os danos persoais.
No caso de que trámites alleos ás persoas solicitantes impedisen as achegas documentais previstas, estes deberán presentar a solicitude no citado prazo de 6 meses e acreditar instar a elaboración ou expedición dos documentos preceptivos, estando obrigados a achegalos no prazo de 10 días desde que finalmente fosen obtidos.
LUGAR DE PRESENTACIÓN: A presentación da solicitude de axudas previstas no RDL 20/2021, do 5 de outubro, poderá realizarse:
- De maneira presencial, a través das vías recollidas na Lei 39/2015, do 1 de outubro, do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas (rexistros oficiais) e adicionalmente na oficina habilitada na Praza Sotomayor, 7 - Chairo de Argual, Los Llanos de Aridane (A Palma), previa solicitude de cita chamando ao 012.
- Por vía telemática, a través do rexistro electrónico da Dirección Xeral de Protección Civil e Emerxencias do Ministerio do Interior: https://sede.mir.gob.es/opencms/export/sites/default/é/procedementos-e-servizos/axudas-e-subvencións-por-sinistro-e-catastrofe/index.html
Para a concesión destas axudas, verificarase a identidade do solicitante así como, no caso das axudas polos danos materiais nas vivendas habituais, o cumprimento dos requisitos de usufruto ou propiedade da vivenda (mediante IBI ou certificación o Catastro, entre outras) e de residencia na mesma, sendo suficiente coa presentación por parte dunha das persoas titulares.
Recoméndase que, para facilitar a tramitación, a persoa solicitante sexa a mesma persoa que figure como usufrutuaria ou propietaria da vivenda, residente na mesma e que sexa titular da conta bancaria onde se realizará o ingreso da axuda, non sendo necesario incluír a identidade dos convivientes familiares que habitaban esta vivenda.
ANTICIPOS A CONTA: as persoas que desexen solicitar un anticipio a conta, nos termos nos que contempla o artigo 4-bis do Real Decreto-lei 20/2021 engadido polo Real Decreto-lei 28/2021, do 17 de decembro, deben presentar a declaración responsable que atoparán aquí debaixo debidamente cuberta e asinada.
En calquera caso, a declaración responsable para a solicitude do anticipo a conta deberá presentarse por calquera das vías e nos termos que contempla o artigo 16 da Lei 39/2015 do Procedemento Administrativo Común das Administracións Públicas (rexistros oficiais).