La delegada do Goberno en Navarra, Alicia Echeverría, visitou unha das sesións do Plan Director para a Convivencia e Mellora da Seguridade Escolar en Navarra que comeza co inicio do novo curso. Se trata do taller “Odio en redes”, unha acción sobre mensaxes misouginos e masculinidade tóxica nas redes sociais impartida pola xefa da Unidade de Coordinación contra a Violencia sobre a Mujer, Estrella Lamadrid, no CIP Huarte. Ambas as estiveron acompañadas pola directora da Alta Inspección de Educación en Navarra, María Yolanda Salinas, e pola directora do centro, Esther Fernández.
Echeverría destacou a elevada participación no Plan Director que, durante o curso pasado, chegou a máis de 76.000 escolares de toda Navarra, un 12 por cento máis que no ano anterior. “Este dato demostra o interese crecente nas actividades que se ofertan e, por suposto, o compromiso e a confianza que os centros educativos han depositado neste programa”, sinalou a delegada do Goberno.
En esta nova edición do Plan Director para a Convivencia e Mellora da Seguridade Escolar en Navarra, exponse varias liñas de actuación: acoso escolar, bandas xuvenís, violencia de xénero, uso de internet e as novas tecnoloxías, violencia filio-parental e malos tratos no ámbito familiar cara á infancia e a adolescencia, trata e explotación de seres humanos, prevención de delitos sexuais, discurso e delito de odio, seguridade viaria, e drogas e alcol.
El Plan, coordinado desde a Dirección da Alta Inspección de Educación en Navarra, diríxese a escolares, docentes e APYMAS, e inclúe accións do Ministerio do Interior, o Departamento de Educación, Policía Nacional, Policía Foral, Policía Municipal de Pamplona, Garda Civil, o Instituto de Saúde Pública e Laboral e a Unidade de Coordinación contra a Violencia sobre a Muller.
Desde a Alta Inspección de Educación remitiuse este Plan á totalidade dos centros escolares da Comunidade Foral, acompañado dunha carta da delegada do Goberno na que lles convida a participar nas accións ofertadas entre as que figuran concursos escolares, charlas para profesorado e alumnado e actividades formativas. O Plan tamén se pode consultar nas páxinas web da Delegación do Goberno e do Departamento de Educación.
Los obxectivos inclúen o achegamento dos servizos públicos de seguridade á comunidade educativa, a posta a disposición de asistencia técnica para previr e abordar os conflitos de convivencia, e axuda para mellorar todo tipo de problemáticas de seguridade que afectan á poboación nova.
Sobre el Plan Director
O Plan Director para a Convivencia e Mellora da Seguridade Escolar ten a súa orixe en 2006, cando os ministerios de Interior e de Educación e Ciencia asinaron o 'Acuerdo Marco en materia de Educación para a Mellora da Seguridade'.
O curso pasado, as accións formativas leváronse a cabo, principalmente, en formato de charlas e conferencias, ademais de incluír o programa “Educación, Estilos de Vida e Entornos Saludables”, implementado en 33 centros escolares, e a participación na “Rede de Escolas Promotoras de Saúde”.
Entre as accións máis destacadas, destacaron a prevención de ludopatías, a educación viaria, a prevención de riscos en internet, a adicción ás pantallas e as violencias na contorna dixital.
La educación afectivo-sexual tamén contou cunha ampla demanda por parte dos centros, co obxectivo de fomentar a construción de relacións sas e identificar os micromachismos. Dentro destas actividades, os talleres máis solicitados foron “Iso non é amor”, dirixido a escolares, e “Os teus fillos ven porno”, destinado ás APYMAS, que aborda os efectos da exposición temperá á pornografía en liña.
Editáronse e distribuíron un total de 28.311 guía e folletos sobre prevención de adiccións. Deste total, 1.861 materiais estaban enfocados na prevención do alcol, 5.822 na prevención do consumo de tabaco, 2.246 abordaban a prevención de drogas, 1.590 centráronse no xogo e o uso de pantallas, e 405 trataron temas relacionados coa saúde sexual.