O delegado do Goberno de España en Andalucía, Pedro Fernández, detallou as características do dispositivo especial de organización e seguridade das Eleccións Xerais do próximo domingo 23 de xullo, no que participarán un total de 23.622 empregados públicos, entre efectivos das Forzas e Corpos de Seguridade do Estado, Policía Local e representantes da administración que, en colaboración coas autoridades locais, “garantirán que se desenvolvan de maneira xusta, transparente e segura”, afirmou.
Concretamente, explicou, “do total de profesionais que participan nesta xornada electoral, 6.590 son efectivos da Policía Nacional, 9.496 axentes da
Garda Civil e 2.550 policías locais, o que suma un total de 18.636 efectivos en materia de seguridade, aos que se unen 4.986 representantes das administracións públicas, que na súa práctica totalidade son empregados públicos”. Pedro Fernández asegurou que “dunha parte este bloque de profesionais e doutra, os 83.382 membros das mesas electorais, entre presidentes, vogais e suplentes, compoñen un operativo que asegurará o dereito ao voto de todos os cidadáns, vivan onde vivan”
Dos 37,46 millóns de españois e españolas con dereito a voto este próximo 23J, un total de 6.669.596 son andaluces e andaluzas, 6.400.216 electores residen na comunidade e 269.380, no estranxeiro. Entre todos eles atópanse os 323.353 novos votantes que participen nos comicios por cumprir os 18 anos. Segundo indicou o delegado, o total do censo electoral é un “número similar ao das últimas eleccións xerais de novembro de 2019”, con apenas un leve incremento do 1,3%, 90.192 persoas.
Voto por correo
Pedro Fernández informou do proceso do voto por correo e, en primeiro lugar, agradeceu aos funcionarios “a súa profesionalidade e esforzo” para garantir o bo desenvolvemento desta vía, que elixiu un 72,2% máis de andaluces para votar”. Así, explicou que as solicitudes de voto por correo pasaron das 233.355 en 2019 ás 401.862 en 2023. Do total de solicitudes presentadas, 233.494 foron presenciais en oficinas de correos e 168.368 telemáticas.
O prazo para solicitar o voto por correo finalizou, como lembrou, o pasado xoves 13 de xullo e o domingo 16 concluíu o período para recibir a documentación no domicilio. “Ata a data Correos entregou o 98,2% da documentación nos domicilios en toda España e o resto, tras non poder entregar persoalmente o sobre no seu domicilio, déronlle aviso de que poden recoller a súa documentación na oficina de Correos máis próxima”. “Agora son os electores quen contan ata o vindeiro xoves 20 de xullo para depositar o seu voto nas oficinas de correos”, engadiu o delegado.
“Durante a xornada do 23J, 59 Xuntas Electorais de Zona, 3.612 colexios electorais, 10.094 mesas, 21.384 urnas, 8.405 cabinas, 19.840.800 sobres 4.269 tablets para a transmisión de datos, completan a infraestrutura disposta para este proceso democrático, na que se disporán 185 kits de voto en Braille garantindo así a accesibilidade a todos”, destacou Fernández.
Os membros das mesas poderán informarse e consultar as súas dúbidas nos 61.943 manuais de instrucións distribuídos coas normas, dereitos e deberes da xornada electoral.
Pola súa banda, os representantes da AGE contarán con total de 4.269 dispositivos transmisores de datos que servirán para gravar e remitir en tempo real as incidencias desde as aperturas de mesas, ás 9.00h, ata o peche, ás 20:00h. Tamén poderán transmitir a información relacionada coa constitución das mesas, incidencias que se puidesen producir durante a xornada electoral e o envío dos resultados dos escrutinios.
Os datos do proceso electoral poderanse consultar na web habilitada para as eleccións xerais de 2023:
https://eleccións.generales23j.es/