A delegada do Goberno nA Rioxa, Beatriz Arraiz Nalda, e a xefa provincial de Tráfico, Beatriz Zúñiga Reinases, presentaron esta mañá as medidas incluídas no plan de choque de sinistralidade viaria nA Rioxa para 2024. O Ministerio do Interior presentou a finais de abril este plan para toda España, que se concretou nas comunidades autónomas, ante o aumento da sinistralidade no primeiro trimestre do ano.
Arraiz Nalda insistiu en que “non podemos permanecer impasibles ante a sinistralidade viaria e é imperativo promover medidas para reducir a mortalidade viaria”. Por iso, o Plan elaborouse como resposta inmediata á evolución da sinistralidade no primeiro trimestre de 2024 no noso país, cun aumento do número de falecidos nas estradas españolas do 16 por cento ao pasar de 225 persoas falecidas en vías interurbanas e 2023 a 261 en 2024.
Aínda que A Rioxa neste primeiro período foi unha das comunidades autónomas nas que se reduciu o número de falecidos nas estradas interurbanas, pasando de cinco a dúas, esta última semana tivemos que lamentar tres falecidos. Por iso, “todas as medidas para reducir a sinistralidade viaria son sempre necesarias”, subliñou a delegada.
Con respecto ao Plan de choque para 2024 e cunha implantación de carácter inmediato, a Agrupación de Tráfico da Garda Civil ha proposto para A Rioxa unha serie de medidas propias que pretenden reducir o número de sinistros de tráfico e a súa letalidade na nosa comunidade autónoma. As mesmas céntranse no aumento de efectivos, o incremento da vixilancia nas estradas, intensificando os controis de velocidade e do consumo de alcol e drogas.
Así mesmo, previuse a realización de dispositivos operativos específicos para a prevención da sinistralidade de motocicletas en vías interurbanas, así como a intensificación do control de vehículos profesionais.
Outro aspecto no que se actuará é a visibilidade da Garda Civil na estrada como medida de disuasión e prevención.
Pola súa banda, a xefa provincial de Tráfico concretou que este ano/este ano faleceron un total de oito persoas nas estradas rioxanas, cinco en ámbito interurbano e tres en urbano, dous destas últimas vítimas mortais son vulnerables ao ser un peón e un motorista.
En canto ás vías interurbanas, competencia da Garda Civil, dúas persoas perderon a vida na N-232, un na AP-68, un en estrada autonómica e un nun camiño.
Todos os accidentes mortais producíronse por distracción, velocidade e un dos falecidos non levaba cinto de seguridade. Ademais, o alcol ou as drogas foi un factor concorrente nun 10% dos sinistros mortais.
A pesar de que o número de falecidos en ámbito interurbano é inferior que o ano pasado a estas datas, cinco fronte a sete vítimas mortais, Zúñiga Reinases explicou que” o factor humano é decisivo e é necesario o traballo continuo para seguir traballando na concienciación social sobre a gravidade dos accidentes viarios”.