Pedro Casares Espainiako Gobernuak Kantabrian duen ordezkariak goraipatu egin du Pedro Sanchez buru duen Exekutiboak Maliañon, Camargon, trenbideak estaltzeko hartu duen konpromisoa eta, horretarako, udalerriarentzat eta autonomia erkidegoarentzat “proiektu garrantzitsu” hau gauzatzeko “beste urrats bat” eman du.
Hala mintzatu da Kantabriako ordezkaria astearte honetan, Ministroen Kontseiluan, Adifen, Kantabriako Gobernuaren eta Camargoko Udalaren artean trenbideak estaltze hori gauzatzeko hitzarmena sinatzeko baimena onartu ostean.
Camargoko bizilagunek “duela urte askotatik” “gehien eskatutako” proiektua gauzatzeko bidean “urrats berri” hau nabarmendu du Casaresek. “Gobernua erabat konprometituta dago kamarguiarren bizitza hobetzeko funtsezko jarduera honekin”, gaineratu du.
“Hamarkadak daramatzagu Maliaño eta Muriedas arteko trenbideak estaltzeko proiektu honi buruz hitz egiten, baina Pedro Sanchez buru duen Gobernu honekin bakarrik eman dira behin betiko urratsak hori gauzatzeko, gure lurrarekiko konpromiso sendoaren eta Kantabriako inbertsio eta proiektu guztiak betetzearen beste erakusgarri bat da, demokrazian lehen aldiz herrialdearen agendaren parte dena”, nabarmendu du.
Estatuak Kantabrian duen ordezkariak zehaztu duenez, Ministroen Kontseiluak orain baimendu duen hitzarmenaren helburua da proiektuaren idazkuntza garatzea eta Camargon Torrelavega-Santander iberiar zabalerako lineako 275 metroko tartean estaltze lanak egitea, baita horiek finantzatzea ere.
Puntu horretan, 14 milioi euroko (BEZik gabe) inbertsioa eskatuko duen proiektua dela adierazi du: horietatik 12,5 milioi obrei egokituko zaizkie, eta 1,5 milioi eraikuntza proiektuaren erredakzioari.
Gogorarazi duenez, Adifek jarduketen kostu osoaren %50 eta eraikuntza-proiektua idaztearen kostua ordainduko ditu; eskualdeko Gobernuak, berriz, jarduketen %30 hartuko ditu bere gain, eta Udalak, beste %20.
Proiektuaren arabera, Torrelavega-Santander linearen tarte batean, bide bikoitzeko estalketa-egitura bat egingo da, gutxi gorabehera 275 m-ko luzerarekin, 508/109 kilometro-puntutik KPra. 508/383, bai eta egikaritze horri lotutako zenbait lan ere.
Era berean, hainbat ekintza jasotzen dira; besteak beste, Camargoko geraleku zaharreko egungo eraikina eta nasa eraistea, Julio de Pablo eta Francisco Rivas kaleetako bi zatietarako estaltze-egitura berria egitea, eta bidearen bi aldeak sortutako estalkiekin eta sortutako espazio berriaren betegarriekin lotzeko beharrezkoak diren betelanak egitea, hirigintza-antolamenduarekin bateragarriak direnak.
Beste lan batzuk ere sartzen dira, hala nola tren-kaxaren barruko sekzioa egokitzea egungo bideetarako eta etorkizunean trenbidea bikoizteko egingo diren bi bideetarako, lehendik dagoen elektrifikazioa egokitzea berri bat proiektatuz, seinaleztapen-sistema eta hodi bidezko kanalizazioak aldatzea segurtasun-instalazioak eta tren-komunikazioak igarotzeko, ebakuazio-seinaleak instalatzea, mantentze-lanetarako espaloiak, luzetarako drainatze-elementuak —arekak, hodiak eta drainak dituztenak—, lehendik dagoen drainatzeari jarraipena emateko.