El delegat del Govern a Cantàbria, Pedro Casares, ha enaltit el compromís de l'Executiu presidit per Pedro Sánchez amb el cubrimiento de les vies del tren en Maliaño, en Camarg i, per a això, ha fet “un pas més” per a l'execució d'este “important projecte” per al municipi i la comunitat autònoma.
Así s'ha referit el delegat càntabre a l'aprovació este dimarts en el Consell de Ministres de l'autorització per a subscriure el conveni entre Adif, el Govern de Cantàbria i l'Ajuntament de Camarg per a executar eixe cobriment de les vies del ferrocarril.
Casares ha destacat este “nou pas” cap a l'execució del projecte “més demandat” pels veïns de Camarg “des de fa molts anys”. “El Govern està absolutament compromés amb esta actuació fonamental per a millorar la vida dels camargueses”, ha afegit.
“Portem dècades parlant d'este projecte per al cubrimiento de les vies entre Maliaño i Muriedas però només amb este Govern presidit per Pedro Sánchez s'han fet passos definitius per a materialitzar-lo, una mostra més del compromís ferm amb la nostra terra i del compliment de totes les inversions i projectes de Cantàbria, que forma part de l'agenda del país per primera vegada en democràcia”, ha ressaltat.
El representant de l'Estat a Cantàbria ha detallat que el conveni ara autoritzat pel Consell de Ministres té com a objectiu desenvolupar la redacció del projecte i l'execució de les obres de cubrimiento en un tram de 275 meros de la línia d'ample ibèric Torrelavega-Santander en Camarg, així com el seu finançament.
En este punt, ha assenyalat que es tracta d'un projecte que suposarà una inversió de 14 milions d'euros (IVA no inclòs), dels quals 12,5 milions correspondran a les obres i 1,5 milions a la redacció del projecte de construcció.
Ha recordat que Adif abonarà el 50% del cost total de les actuacions i el cost de la redacció del projecte de construcció, mentre que el Govern regional assumirà el 30% de les actuacions i el Consistori altre 20%.
El projecte contempla l'execució d'una estructura de cubrimiento per a doble via en un tram de la línia Torrelavega-Santander, amb una longitud aproximada d'uns 275 m, entre el punt quilomètric 508/109 fins al p.k. 508/383, així com una sèrie de treballs associats a aquesta execució.
Així mateix, es recullen accions com la demolició de diversos elements entre els quals destaca l'actual edifici i andana de l'antic baixador de Camarg, a més de l'execució d'una nova estructura de cubrimiento per a sengles trams dels carrers Juliol de Pablo i Francisco Rivas, l'execució dels farciments necessaris per a connectar tots dos marges de la via amb les cobertes generades i farciments del nou espai creat, compatibles amb l'ordenament urbanístic.
También s'inclouen treballs com l'adequació de la secció en l'interior del calaix ferroviari per a les vies actuals i les dues vies de la futura duplicació de via, adaptació de l'electrificació existent projectant una nova, modificació sistema de senyalització i canalitzacions entubades per al pas de les instal·lacions de seguretat i comunicacions ferroviàries, instal·lació de senyals d'evacuació, voreres de manteniment, elements de drenatge longitudinal amb cunetes, tubs i drenes per a donar continuïtat al drenatge existent.