Joan den urtarrilaren 5ean, Lurralde Politikako eta Memoria Demokratikoko Ministerioak Ceutako Gobernuaren Ordezkaritzaren 2024-2027 Zerbitzuen Karta berria argitaratu zuen. Dokumentu horrek indartu egiten du administrazio honek herritarrekin duen konpromisoa, 24 orduko eta urteko 365 egunetako kalitatezko zerbitzuaren bidez.
Zerbitzuen Karta honek kalitate-estandar berriak ezartzen ditu Ordezkaritzak eskaintzen dituen prestazioetan, eta herritarrentzako zerbitzu irisgarriagoa, arinagoa eta eraginkorragoa ziurtatzen du. Berritasun nagusien artean, erantzun-denboren hobekuntzak, administrazio-izapideen digitalizazioa eta herritarrei arreta emateko kanal berriak daude.
2024-2027 Zerbitzu Kartaren konpromiso nagusiak:
· 65 urtetik gorakoentzako eta bitarteko elektronikoetarako sarbiderik ez duten pertsonentzako hitzordurik gabeko herritarrentzako arreta:
Erregistro arloko informazio eta arreta bulegoak herritarrei arreta emateko zerbitzu mistoa eskaintzen du: zain egon nahi ez duten pertsonek hitzordua online eskatzen jarraitu ahal izango dute, eta 65 urtetik gorakoek edo bitarteko elektronikoak erabili ezin dituztenek zuzeneko arreta jaso ahal izango dute txanda presentzialen sistemaren bidez.
· Izapide administratiboak kudeatzeko itxarote-denborak murriztea:
Gobernuak Ceutan duen Ordezkaritzak herritarrekin eta enpresekin duen konpromisoa hobetu du, erantzuteko denbora laburragoak ezarriz. Adibidez, 3 egun baino gutxiago informazio- eta erregistro-bulegoari informazioa online eskatzeko, 5 egun baino gutxiago eraikuntza-enpresak Enpresa Egiaztatuen Erregistroan (REA) inskribatzeko edo berritzeko, 5 egun baino gutxiago kaleratze-epaiketetako izapidetze-soldaten eskaeretarako, 7 egun baino gutxiago jabetza eskualdatzeko administrazio-baimenak izapidetzeko, 7 egun baino gutxiago zehapen-prozeduren espedienteak kontsultatzeko eta 15 egun baino gutxiago kexa eta iradokizunei erantzuteko.
· Komunikazio-kanalak handitzea, lineako zerbitzu gehiago eta presentzia digital handiagoa eskainiz:
Egoitza elektroniko, email edo telefono bidezko komunikazioaz gain, Gobernu Ordezkaritzak web-kontsultak komunikatzeko sistema berri bat ezarri du atzerritarren bulegorako, atzerritartasunari buruzko araudiaren inguruko zalantzak argitzeko edo hasitako espedienteen jarraipena egiteko. Atzerritarrak/Bulegoetako kontsultak.
Bestalde, ikus-entzunezko edukiak indartu dira, youtuben eta web instituzionalean bideoak argitaratuz, zerbitzu digitalen erabilera hedatzeko: ziurtagiri elektronikoa eskatzea, gako iraunkorra, biltzeko eta manifestatzeko eskubidearen eskaerak, ondasun higiezinen baimen-eskaerak, geoportalaren erabilera, nazioarteko txertaketa, erregistro elektronikoa, atzerritarren bulegoari web-kontsultak, besteak beste.
· Gardentasunarekiko konpromisoa, erabiltzaileen eskubideei eta betebeharrei buruzko informazio argia emanez.
Gutun horren bidez, zerbitzu publikoen argitasuna eta eskuragarritasuna hobetzen dira, eta Gobernuaren Ordezkaritzak Ceutan hartutako hobekuntza-konpromisoak ere deskribatzen dira, modu neurgarri eta egiaztagarrian. Kartari esker, herritarrek jakin dezakete zer espero dezaketen zerbitzu publikotik eta nola exijitu hori betetzea. Gainera, erreklamazio-bide arinak ezartzen dira zerbitzuaren kalitatea hobetzeko, bai eta horiek betetzeaz arduratzen diren pertsonak ere.
Gardentasunaren ikuspegitik, Zerbitzuen Karta dokumentu informatiboa baino gehiago da, konpromiso publikoa da, herritarrei zerbitzu publikoen kalitatea ezagutu, eskatu eta ebaluatzeko aukera ematen diena.