El passat 5 de gener el Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica va publicar la nova Carta de Serveis 2024-2027 de la Delegació del Govern a Ceuta, un document que reforça el compromís d'esta Administració amb la ciutadania mitjançant un servei de qualitat, 24 hores, 365 dies a l'any.
Esta Carta de Serveis establix nous estàndards de qualitat en les prestacions que oferix la Delegació, assegurant un servei més accessible, àgil i eficaç per als ciutadans. Entre les principals novetats, s'inclouen millores en els temps de resposta, la digitalització de tràmits administratius i nous canals d'atenció al ciutadà.
Principals compromisos de la Carta de Serveis 2024-2027:
· Atenció ciutadana sense cita prèvia per als majors de 65 i persones sense accés a mitjans electrònics:
L'oficina d'informació i atenció en matèria de registre presta un servei mixt d'atenció ciutadana: aquelles persones que no desitgen esperar podran continuar demanant cita prèvia online i per a les persones majors de 65 anys o aquells que no puguen fer ús de mitjans electrònics podran ser atesos directament mitjançant el sistema de torns presencial.
· Reducció de temps d'espera en la gestió de tràmits administratius:
La Delegació del Govern a Ceuta ha millorat el seu compromís amb els ciutadans i empreses establint temps de resposta més curts. Per exemple, menys de 3 dies per a les sol·licituds online d'informació a l'oficina d'informació i registre, menys de 5 dies per a la inscripció o renovació d'empreses de la construcció en el Registre d'Empreses Acreditades (REA), menys de 5 dies en les sol·licituds de salaris de tramitació en judicis per acomiadament, menys de 7 dies per a la tramitació autoritzacions administratives per a la transmissió de la propietat, menys de 7 dies per a la consulta d'expedients de procediments sancionadors i menys de 15 dies per a la contestació de queixes i suggeriments.
· Ampliació dels canals de comunicació, amb més serveis en línia i una major presència digital:
A més de la comunicació mitjançant seu electrònica, email o telefònica, la Delegació del Govern ha establit un nou sistema de comunicació de consultes web per a l'oficina d'estrangeria que permetrà resoldre dubtes sobre la normativa d'estrangeria o fer seguiment dels expedients iniciats. Estrangeria/Consultes Oficines.
D'altra banda s'han reforçat els continguts audiovisuals mitjançant la publicació de vídeos en youtube i web institucional per a divulgar l'ús de serveis digitals: com sol·licitar el certificat electrònic, clau permanent, sol·licituds del dret de reunió i manifestació, sol·licituds d'autoritzacions de béns immobles, ús del geoportal, vacunació internacional, registre electrònic, consultes web a l'oficina d'estrangeria, entre altres.
· Compromís amb la transparència proporcionant informació clara sobre els drets i deures dels usuaris.
La carta suposa una millora en la claredat i accessibilitat als serveis públics prestats i també descriu de manera mesurable i verificable els compromisos de millora assumits per la Delegació del Govern a Ceuta. La carta permet als ciutadans conéixer què poden esperar del servei públic i com exigir el seu compliment. A més, s'establixen canals de reclamació agiles per a millorar la qualitat del servei, així com les persones responsables del seu compliment.
Des de la perspectiva de la transparència, la Carta de Serveis és més que un document informatiu, és un compromís públic que permet a la ciutadania conéixer, exigir i avaluar la qualitat dels serveis públics.