- Las actuacions han millorat la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària en una zona d'elevada intensitat de circulació.
- Con aquesta intervenció, el Ministeri de Transports i Movilidad Sostenible avança en la modernització de les infraestructures de l'entorn metropolità de Madrid, impulsant una mobilitat més segura, eficient i sostenible.
- La actuació ha suposat una inversió total de 43,8 milions d'euros (incloent l'IVA, les assistències tècniques, expropiacions i el pressupost d'obra).
El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible ha finalitzat les obres de millora i noves connexions a l'entorn de l'enllaç del Barrial, entre l'A-6 i la M-40, en el districte madrileny de Moncloa-Aravaca. La actuació ha suposat una inversió total de 43,8 milions d'euros (incloent l'IVA, les assistències tècniques, expropiacions i el pressupost d'obra).
Con la posada en servei d'aquest nou viari, la incorporació des de l'Avinguda de la Victòria a la calçada esquerra de la A-6 (sentit Madrid) es realitza ara pels nous vials remodelats, la qual cosa ha permès el tancament definitiu de l'antiga sortida directa, culminant així la tercera i última fase de les obres.
Para eliminar el trenat que hi havia fins ara en la sortida de la A-6 en sentit decreixent cap a la M-40, durant la passada matinada s'han executat els últims treballs, que han consistit en el tancament de l'antiga sortida directa a la A-6 sentit Madrid (km 12,5), des de la glorieta pròxima al centre comercial Sexta Avenida.
Las obres han tingut per objecte la millora de la fluïdesa del trànsit i de la seguretat viària en una zona d'alta intensitat de circulació de la província de Madrid.
Els treballs s'han posat en servei de manera progressiva per a facilitar una transició ordenada i segura cap a la nova configuració viària.
Actuacions
Així, al novembre de 2023, en una primera fase, van concloure els següents treballs:
- Mejora de la conexión de la calzada exterior de la M-40 (sentido decreciente) con la calzada derecha de la A-6 (sentido A Coruña), ensanchando de 1 a 2 carriles el ramal que las conectaba a lo largo de unos 2 km de longitud y ampliando la sección transversal en la A-6, con objeto de canalizar sin interferencias el tráfico procedente de dicho ramal.
- Mejora de la incorporación de la A-6 sentido Coruña hacia la M-40 sentido decreciente, dado que ahora se incorporan como carril propio a la M-40 (antes se incorporaban como carril de aceleración). Esto ha conllevado también la mejora de la salida de la M-40 sentido decreciente hacia Pozuelo (antes el tramo de trenzado era de 4 carriles y ahora de 5).
Todo això ha implicat treballs com ara l'ampliació de seccions transversals, el desdoblament de vials, l'ampliació d'estructures existents i l'execució d'altres noves, l'allargament de carrils d'incorporació i la construcció d'una nova passarel·la per als vianants d'obertura única per al pas sobre l'A-6 que uneix les zones del Barrial i La Florida.
En una segona fase, finalitzada durant aquest mes d'octubre, han conclòs les següents actuacions de millora i remodelació del viari urbà:
- La remodelació de les connexions de la A-6 amb l'Avinguda de la Victòria: s'ha substituït l'antic pas superior de calçada única de la citada avinguda sobre les vies del ferrocarril per una nova glorieta en hipòdrom.
- La prolongació del carrer Alsasua, que connecta amb la glorieta anterior.
- El nou Túnel del citat carrer Alsasua, que enllaça amb l'A-6 a través de la via lateral que acaba sota el pont arquejo de Valdemarín.
- La red viaria del entorno de la estación de ferrocarril de El Barrial.
Con esta intervención, el Ministerio de Transportes y Movilidad Sostenible reafirma su compromiso con la mejora de las infraestructuras viarias del área metropolitana de Madrid y con el impulso a una movilidad más segura, eficiente y sostenible.