El present informe, previst en l'article 73.1.b de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, recull una avaluació global sobre el funcionament dels Serveis de l'Administració General de l'Estat en el Territori.
Dins de la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Memòria Democràtica, correspon a la Secretaria General de Coordinació Territorial l'elaboració de l'informe sobre el funcionament dels serveis públics de l'Administració General de l'Estat en el Territori, en col·laboració amb les Delegacions Subdelegacions i Direccions Insulars.
Actualment correspon a la Subdirecció General de Coordinació de l'Administració General de l'Estat en el Territori, integrada en la Secretaria d'Estat de Política Territorial i Memòria Democràtica, l'elaboració en col·laboració amb les Delegacions, Subdelegacions del Govern i Direccions Insulars de l'informe sobre el funcionament dels serveis públics.
En tal sentit, l'informe recull successivament els següents capítols: