El Ministeri de Transports i Movilidad Sostenible ha adjudicat per import de 759.400 euros (IVA inclòs), a través de Adif AV, un contracte per a la redacció del projecte de construcció de la subestació elèctrica que se situarà en Tafalla i que subministrarà energia perquè els trens circulin pel tram actualment en construcció entre Castejón-Campanas (60 km).
La redacció del projecte de la subestació constitueix un impuls al desenvolupament d'aquesta línia i el pas previ a la licitació de les obres per a la seva construcció. Aquesta instal·lació s'encarregarà de prendre electricitat de la xarxa elèctrica general, adaptar-la i subministrar-la a la nova línia. El contracte comprèn a més el projecte d'altres elements d'electrificació com els centres d'autotransformación i el telecomandament (per a gestionar l'electrificació en remot i temps real).
Con aquesta contractació, el Ministeri continua avançant en pròximes fases en la construcció del traçat d'alta velocitat mentrestant, en paral·lel, treballa per a completar la construcció de la seva plataforma.
En concret, ja es treballa en la redacció del projecte per a tendir la línia aèria de contacte o catenària, el cable d'alta tensió que transmet als trens energia per a circular.
También tiene en marcha la redacción del proyecto del montaje de vía en todo en trazado, de la construcción de una base de montaje y del enlace de 3 km que, en el entorno de Castejón, conectará este nuevo trazado de alta velocidad a la red convencional para adelantar su puesta en servicio, en tanto se completa la construcción del resto.
Alta velocitat de Navarra
Transportes impulsa el desarrollo de la conexión por alta velocidad de Navarra, eje estratégico del Corredor Atlántico y de su conexión con el Corredor Mediterráneo: en la actualidad, ha completado la construcción de dos subtramos (Castejón-Villafranca y Villafranca-Olite) y avanza para finalizar el resto (Olite-Tafalla y Tafalla-Campanas) del total de cuatro en los que se estructura la plataforma entre Castejón y Campanas.
Por otro lado, es treballa en l'estudi informatiu de la xarxa ferroviària de la comarca de Pamplona que permetrà completar la redacció del projecte del subtram Campanes-Esquíroz.
Aquestes actuacions contribueixen als ODS número 9 (foment d'infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat), el 7 (sostenibilitat), el 8 (creixement econòmic i generació d'ocupació) i l'11 (ciutats sostenibles).
Finançament europeu
Aquesta actuació podrà ser cofinançat pel Mecanisme “Connectar Europa” de la Unió Europea (CEF).