El Ministeri de Transports i Movilidad Sostenible ha adjudicat per import de 759.400 euros (IVA inclòs), a través de Adif AV, un contracte per a la redacció del projecte de construcció de la subestació elèctrica que se situarà en Tafalla i que subministrarà energia perquè els trens circulen pel tram actualment en construcció entre Castejón-Campanas (60 km).
La redacció del projecte de la subestació constituïx un impuls al desenvolupament d'esta línia i el pas previ a la licitació de les obres per a la seua construcció. Esta instal·lació s'encarregarà de prendre electricitat de la xarxa elèctrica general, adaptar-la i subministrar-la a la nova línia. El contracte comprén a més el projecte d'altres elements d'electrificació com els centres d'autotransformación i el telecomandament (per a gestionar l'electrificació en remot i temps real).
Con esta contractació, el Ministeri continua avançant en pròximes fases en la construcció del traçat d'alta velocitat mentrestant, en paral·lel, treballa per a completar la construcció de la seua plataforma.
En concret, ja es treballa en la redacció del projecte per a tendir la línia aèria de contacte o catenària, el cable d'alta tensió que transmet als trens energia per a circular.
También té en marxa la redacció del projecte del muntatge de via en tot en traçat, de la construcció d'una base de muntatge i de l'enllaç de 3 km que, a l'entorn de Castejón, connectarà este nou traçat d'alta velocitat a la xarxa convencional per a avançar la seua posada en servei, en tant es completa la construcció de la resta.
Alta velocitat de Navarresa
Transports impulsa el desenvolupament de la connexió per alta velocitat de Navarra, eix estratègic del Corredor Atlàntic i de la seua connexió amb el Corredor Mediterrani: en l'actualitat, ha completat la construcció de dos subtrams (Castejón-Villafranca i Villafranca-Olite) i avança per a finalitzar la resta (Olite-Tafalla i Tafalla-Campanes) del total de quatre en els quals s'estructura la plataforma entre Castejón i Campanes.
Por otro lado, es treballa en l'estudi informatiu de la xarxa ferroviària de la comarca de Pamplona que permetrà completar la redacció del projecte del subtram Campanes-Esquíroz.
Estes actuacions contribuïxen als ODS número 9 (foment d'infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat), el 7 (sostenibilitat), el 8 (creixement econòmic i generació d'ocupació) i l'11 (ciutats sostenibles).
Finançament europeu
Esta actuació podrà ser cofinançat pel Mecanisme “Connectar Europa” de la Unió Europea (CEF).