Ordre Ministerial perquè es regula la valoració dels mèrits generals de funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional i les normes de provisió de llocs reservats a funcionaris d'administració local amb habilitació de caràcter nacional
Unitat proponent: Secretaria d'Estat de Funció Pública
Data de publicació: 22/01/2019
Termini: fins al 07/02/2019
El Reial decret 128/2018, de 16 de març, de règim jurídic dels funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional actualitza la normativa aplicable a este col·lectiu de funcionaris.
En desenvolupament d'aquest, resulta imprescindible l'aprovació d'una nova Ordre Ministerial que regule la valoració dels mèrits generals per a la provisió de llocs reservats a funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional.
L'Ordre de 10 d'agost de 1994 per la qual es dicten normes sobre concursos de provisió de llocs reservats a funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, actualment vigent fins al desenvolupament de la nova norma (disposició transitòria cinquena del Reial decret 128/2018, de 16 de març), ha quedat desfasada en la mesura en què no s'adequa a la nova normativa pel que fa a la baremació i valoració dels mèrits generals, de preceptiva valoració en els concursos i a la convocatòria i resolució d'aquests. Cal tindre en compte que des de la seua aprovació en 1994 l'Ordre no ha patit modificacions.
Per tant, es tracta d'actualitzar i adaptar l'Ordre als canvis normatius des de la seua entrada en vigor i poder aplicar novetats incloses en el Reial decret 128/2018.
Mentre no es duga a terme l'actualització i adaptació de la nova Ordre, seguirà en vigor Ordre de 10 d'agost de 1994 abans esmentada.
La nova Ordre pretén dur a terme una nova baremació i valoració dels mèrits generals, de preceptiva valoració en els concursos, així com els requisits referits a la seua acreditació.
En concret:
- Adaptar-se a la nova puntuació de mèrits previstos en l'article 92 bis de la llei 7/1985, de 2 d'abril, Reguladora de les Bases de Règim Local i l'article 31 del Reial decret 128/2018;
- Delimitació de valoració dels serveis prestats en llocs de treball reservats a funcionaris d'Administració Local amb habilitació de caràcter nacional, diferenciant entre els prestats en situació de servei actiu o assimilat en la subescala en què es concursa i els serveis en una altra subescala;
- Valoració de la permanència en el lloc de treball;
- Valoració del grau personal consolidat, en funció de l'interval de nivell de la subescala en què preste els seus serveis en el moment de la consolidació;
- Valoració de les titulacions acadèmiques;
- Valoració dels cursos de formació i perfeccionament superats o impartits, homologats o reconeguts;
- Valoració dels serveis previs;
- Valoració dels mèrits referits a la conciliació de la vida personal, familiar i laboral;
Al ser una norma que desarrolla el Real Decreto 128/2018, de 16 de marzo, adaptándose y adecuándose a la normativa actual, no caben otras soluciones alternativas, regulatorias o no.
Les al·legacions hauran de dirigir-se a l'adreça de correu electrònic sgroa@correo.gob.es fins al 07/02/2019 inclusivament, fent constar en elles:
- Nom i cognoms/denominació o raó social del participant
- Organització o associació (si correspon)
- Contacte (correu electrònic)
Amb caràcter general, les contribucions rebudes es consideraran susceptibles de difusió pública. Les parts de la informació remesa que, segons el parer de l'interessat hagen de ser tractades amb caràcter confidencial i en conseqüència no procedisca la seua lliure difusió, hauran de ser específicament assenyalades en el propi text de la contribució, no considerant-se a aquest efecte els missatges genèrics de confidencialitat de la informació.