La Delegació del Govern a Canàries reforça el personal de les Oficines d'Estrangeria de les Illes amb huit nous efectius que s'incorporaran de manera imminent per a fer front a la càrrega de treball que assumiran les Oficines a partir del 20 de maig com a conseqüència de l'entrada en vigor del nou Reglament d'Estrangeria.
Es destinaran quatre funcionaris interins a Las Palmas de Gran Canaria i altres quatre a Santa Cruz de Tenerife per un període inicial de fins a 18 mesos, prorrogable, per a reforçar este servei essencial per a la tramitació de les sol·licituds de residència i treball de les persones estrangeres al nostre país.
A més, per a un reforç estructural del servei està previst que, dels més de 1.100 funcionaris de nou ingrés dels grups C1 i C2 que en els pròxims mesos s'incorporaran en les Delegacions i Subdelegacions del Govern, al voltant de 500 vagen destinats també a les Oficines d'Estrangeria de totes les províncies, -entre elles les canàries-, facilitant així la seua adequació estructural als reptes que per als pròxims anys porta amb si el nou Reglament d'Estrangeria.
Resposta integral
La incorporació de nous efectius s'emmarca en la resposta integral activada des del Ministeri de Política Territorial i Memòria Democràtica, en coordinació amb el Ministeri d'Inclusió, Seguretat Social i Migracions, per a fer front al volum de tasques que a partir del 20 de maig assumiran les Oficines d'Estrangeria en les quals s'espera un major increment de sol·licituds en els primers mesos de vigència de les novetats que introduïx el Reglament.
Ajunte el reforç conjuntural i estructural del personal, la resposta integral del Ministeri inclou també mesures addicionals. Entre elles, com a mesura organitzativa, la deslocalització de la gestió facilitant que, des de les 25 Oficines inicialment reforçades, es puga tramitar també sol·licituds presentades en qualsevol de les 27 oficines restants si la seua càrrega de treball així el requerira.
Per part seua, en matèria tecnològica, el Ministeri ha treballat amb un doble objectiu: d'una banda, facilitar a les persones estrangeres la presentació electrònica de sol·licituds en la plataforma Mercuri, habilitant per a això nous formularis; i, per un altre, simplificar i automatitzar processos per a acurtar temps de tramitació.