23 de juny de 2025. Segons les dades de comerç exterior del mes d'abril, publicats hui pel Ministeri d'Economia, Comerç i Empresa, les exportacions de Castella i León van aconseguir 1.748,6 milions d'euros, mentre que les importacions van sumar 1.356,7 milions d'euros, resultant un saldo positiu de 391,9 milions d'euros; la Balança comercial de Castella i León va tancar en positiu i va registrar una taxa de cobertura de 128,8%.
Províncies
  Per províncies, durant el mes d'abril de 2025, el major valor de les exportacions s'ha registrat a Valladolid (833,5 milions de €), seguida de Burgos (365,2 milions de €) i Salamanca (165,5 milions de €); a continuació, se situen León (126 milions de €), Palencia (94,4 milions de €), Segòvia (67,3 milions de €), Soria (47 milions de €), Zamora (34,4 milions de €) i Ávila (15,1 milions de €).
En termes relatius, l'increment més important este mes ha sigut el de Salamanca (+86,5%), seguit de les províncies de Valladolid (+37,8%) i Ávila (+14,8%). Per contra, Palencia (-62,7%) i León (-11,2%) han patit un descens en les seues xifres d'exportació.
Distribució geogràfica
  Les dades d'abril confirmen que Europa continua sent el principal mercat per a Castella i León (78,4% del total), i s'aprecia un augment de l'activitat respecte a l'any anterior, ja que les vendes a esta zona han crescut un 4,5%. França, Bèlgica i Portugal apareixen com a destinacions més importants mentre que Alemanya presenta un descens del 13%. En el cas de les vendes a la zona euro (57,6% del total), van augmentar un 6,8%, i les destinades a la resta de la Unió Europea (8,4% del total) van disminuir un 1,5%.
  Por otro lado, les vendes a la resta d'Europa mostren un lleuger descens del 1,6% respecte al mateix mes de l'any anterior, representant el 12,3% de les vendes exteriors de Castella i León. Regne Unit es posiciona a l'abril com el principal client en la zona, amb un 5,6% del total; les vendes a este país han ascendit un 2,4%. Turquia se situa en segona posició, 4% del total, amb un descens del 11,5% respecte al mateix mes de l'any passat.
Fora d'Europa, van augmentar les exportacions de Castella i León a les següents grans categories de zones: Àfrica (+195,8%), Amèrica del Nord (+17%), Oceania (+13,1%), Amèrica Llatina (+11,9%) i Àsia exclòs Orient Mitjà (+0,3%). Mentre que van descendir les dirigides a Orient Mitjà (-6,1%).
Amèrica (8,2% del total) s'ha situat en segona posició com a destinació d'exportació, havent augmentat un 14,7% respecte al mateix mes de l'any anterior. Per països destaquen les exportacions als Estats Units, que representen un 3,2% del total amb un increment del 11,1%, així com al Brasil, 1,2% del total.
Àfrica ocupa el tercer lloc, amb un 7,5% del total. El principal soci comercial continua sent el Marroc (6% del total) i les vendes a este país han augmentat un 439,5% respecte al mateix mes de l'any passat.
Àsia ocupa la quarta posició, amb un 5,2% del total i un descens de l'1% respecte al mateix mes del 2024. A Àsia (exc. Orient Mitjà) els majors augments d'exportacions respecte a l'any passat els vam trobar al Japó (+55%) i a l'Índia (+156,2%). Mentre que entre els clients principals han disminuït Corea del Sud (-24,8%), i la Xina (-11,1%). A Orient Mitjà s'observa un increment del 44,1% a l'Aràbia Saudita.
Distribució sectorial
  El Sector de l'automòbil torna a situar-se en la primera posició (38,4% del total), amb un augment del 16,6% respecte a l'any anterior. Seguit de Semimanufacturas no químiques, que aconsegueix el 16,3% del total i presenta un descens del 5%. Predominen les exportacions de Otras semimanufacturas no químiques (pneumàtics i cambres principalment), Papel i Metales no ferrosos.
  En tercer lloc, s'ha situat Alimentación, begudes i tabac (15%), que mostra una disminució del 7,5% respecte a l'any anterior, i on cal destacar la venda de Productos carnis, Preparats alimentosos i Lácteos i ous. Seguit de Béns d'equip (14,3% del total) amb un ascens del 50,2% i Productes químics (10,5%), que ha augmentat un 11,7%.
  Per part seua, les exportacions corresponents a Manufacturas de consum (3,2% del total) han experimentat un creixement del 17,9% el mes d'abril respecte al mateix mes de l'any anterior.