Anteproxecto de Lei da Función Pública da Administración Xeral do Estado
Unidade proponente: Secretaría de Estado de Política Territorial e Función Pública
Data de publicación: 09/03/2020
Prazo: ata o 10/06/2020
Data de publicación: 9 de marzo de 2020. Prazo: ata o 23 de marzo de 2020 (en suspenso).
O artigo 103.3 da Constitución Española establece que a lei regulará o estatuto dos funcionarios públicos e o seu artigo 149.1.18ª atribúe ao Estado a competencia sobre as bases do réxime estatutario dos funcionarios das Administracións Públicas. Estas previsións constitucionais culminaron na aprobación en 2007 do Estatuto Básico do Empregado Público (hoxe texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público, aprobado por Real Decreto Lexislativo 5/2015, do 30 de outubro), en diante, EBEP, que ten natureza de lei básica que necesita dun desenvolvemento lexislativo ulterior.
O artigo 6 do texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público prevé, neste sentido, que as Cortes Xerais e as asembleas lexislativas das comunidades autónomas aprobarán, no ámbito das súas competencias, as leis reguladoras da Función Pública da Administración Xeral do Estado e das comunidades autónomas.
Por outra banda, non existe na actualidade unha única lei que regule de forma completa a función pública da Administración Xeral do Estado, mantendo a súa vixencia –aínda que sen carácter básico, sempre que non se opoñan ao establecido polo Estatuto Básico do Empregado Público, ata punto lévese a cabo o desenvolvemento normativo no ámbito da Administración Xeral do Estado– normas que, nalgúns casos, mesmo están parcialmente derrogadas ou se mantiña temporalmente a súa vixencia ata o citado desenvolvemento normativo como a Lei 30/1984, do 2 de agosto, de Medidas para a Reforma da Función Pública ou a Lei de Funcionarios Civís do Estado, aprobada por Decreto 315/1964, do 7 de febreiro.
O anteproxecto de Lei de Función Pública da Administración Xeral do Estado pretende, para o persoal incluído no seu ámbito de aplicación, completar o marco normativo establecido polo texto refundido da Lei do Estatuto Básico do Empregado Público para o persoal ao servizo da Administración Xeral do Estado, desenvolvendo e actualizando o seu modelo de organización e xestión da función pública.
Dado o complexo sistema de vixencias que prevé o EBEP, a aprobación dunha Lei de Función Pública da Administración Xeral do Estado incrementaría a seguridade xurídica, cubriría baleiros normativos e permitiría a implantación daqueles elementos nucleares para a reforma da función pública recollidos no Estatuto Básico que, por falta desenvolvemento normativo, non puideron ser postos en marcha no ámbito da Administración Xeral do Estado.
Desde a entrada en vigor do Estatuto Básico do Empregado Público púxose de manifesto a necesidade de desenvolver o mesmo no ámbito da Administración Xeral do Estado, tal e como prescribe o seu artigo 6.
Tendo presente a necesidade do este desenvolvemento, a través das “Instrucións para a aplicación do Estatuto Básico do Empregado Público no ámbito da Administración Xeral do Estado e os seus Organismos Públicos”, aprobadas por Resolución do 21 de xuño de 2007, da Secretaría Xeral para a Administración Pública (BOE núm. 150, do 23 de xuño de 2007), buscábase lograr unha actuación coordinada e homoxénea dos responsables da xestión dos recursos humanos, entre outros aspectos en relación cos preceptos da normativa de función pública que permanecesen vixentes ata a aprobación da Lei de Función Pública da Administración Xeral do Estado.
A aprobación dunha Lei de Función Pública da Administración Xeral do Estado, por outra banda, foi unha demanda constante tanto dos sindicatos máis representativos como dos colectivos de funcionarios públicos.
A futura Lei da Función Pública da Administración Xeral do Estado enmárcase no obxectivo de levar a cabo unha reforma estrutural do sistema de emprego público que supoña unha mellora da calidade, a eficacia e a eficiencia e que garanta a prestación de servizos públicos nunha sociedade aberta, plural e diversa. Esta Lei pretende ser acorde cunha Administración inclusiva, áxil, sustentable, proactiva e innovadora, fomentando un servizo público receptivo e adaptable que sexa capaz de solucionar os retos actuais e futuros e as circunstancias cambiantes, que conte con profesionais capaces de servir aos intereses xerais e de contribuír a satisfacer o dereito da cidadanía a unha boa administración.
Ademais, esta será unha Lei de “ordenación” ou organización da Función Pública, que adaptará o EBEP á Administración Xeral do Estado, establecendo un equilibrio entre os dereitos recoñecidos por esta norma básica e as potestades de autoorganización da Administración do Estado e implementando os elementos nucleares desa norma básica, entre os cales cabe destacar os seguintes:
- Regulación da dirección pública profesional.
- Regulación da avaliación do desempeño.
- Regulación da carreira horizontal.
- Redefinición do sistema retributivo.
Non existe unha solución alternativa regulatoria, dado que existe un mandato de desenvolvemento do Estatuto Básico do Empregado Público para a Administración do Estado que debe realizarse a través de lei das Cortes Xerais. A solución alternativa non regulatoria sería o mantemento do statu quo, e a pervivencia dun marco normativo disperso, que inclúe normas que, como se sinalou, mantéñense parcialmente vixentes en tanto se produza este desenvolvemento normativo.
Esta consulta pública previa ten como obxecto solicitar a opinión dos suxeitos e das organizacións máis representativas potencialmente afectados pola futura norma acerca de:
- Os problemas que se pretenden solucionar coa iniciativa.
- A necesidade e oportunidade da súa aprobación.
- Os obxectivos da norma.
- As posibles solucións alternativas regulatorias e non regulatorias.
En cumprimento do anterior e de acordo con o disposto na Orde PRE/1590/2016, do 3 de outubro, pola que se publica o Acordo de Consello de Ministros do 30 de setembro de 2016, polo que se ditan instrucións para habilitar a participación pública no proceso de elaboración normativa a través dos portais web dos departamentos ministeriais, os cidadáns, organizacións e asociacións que así o consideren, poderán facer chegar os seus comentarios sobre a futura Lei de Función Pública da Administración Xeral do Estado ata o 23 de marzo de 2020, a través da seguinte caixa de correos de correo electrónico: secretaria.consultoria@correo.gob.es.