- L'article 142.c de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, disposa que les obligacions que es deriven del deure de col·laboració entre les Administracions Públiques, delimitat per l'art. 141, es faran efectives a través del desenvolupament de la Plataforma Digital de Col·laboració entre les Administracions Públiques.
- L'strong <>Reial decret 440/2024, de 30 d'abril, sobre criteris de funcionament de les Conferències Sectorials, detalla les previsions relatives als procediments per a la presa de decisions en les Conferències Sectorials previstes en els articles 147 a 152 de la Llei 40/2015.
- La Ordre PJC/385/2024, de 30 d'abril, per la qual es crea la Plataforma Digital de Col·laboració entre les Administracions Públiques i es regula la seva configuració i funcionament, es dicta en execució de la disposició addicional trentena de la Llei 40/2015, que estableix que mitjançant ordre ministerial es crearà i establirà el funcionament de Cooper@.
Què és Cooper@?
Cooper@ consisteix en una plataforma digital a través de la qual es pot desenvolupar tot el procés de convocatòria i celebració de les trobades de les conferències sectorials, comissions i grups de treball, des de la convocatòria i remissió de documentació, fins a la mateixa celebració per videoconferència. Incorpora a més facilitats per a elaborar tot el treball administratiu relacionat amb aquestes trobades, des del llistat d'assistents, control de delegacions d'assistència o de vot, així com l'elaboració d'una primera versió de l'acta a través de transcripcions.
En quina normativa es fonamenta Cooper@?
Què ofereix Cooper@?
Coordinació i gestió de reunions
Automatitzar la preparació de les convocatòries i altres tasques associades garantint la traçabilitat dels fluxos durant tot el cicle de vida d'una convocatòria: publicació de la convocatòria, repartiment de la documentació, celebració de la reunió, etc.
Facilitar el treball col·laboratiu entre els membres dels òrgans.
Reduir l'ús del correu electrònic i de les carpetes virtuals com a eines de treball i substituir-les per espais col·laboratius on es genera i distribueix la informació.
Facilitar l'elaboració de documentació per a les reunions.
Facilitar l'elaboració de documentació per a la reunió, com per exemple, els llistats d'assistents o l'elaboració d'actes.
Centralitzar la informació i documentació.
Arxivar i guardar tota la informació i documentació que generen les reunions dels òrgans de cooperació en un únic punt.
Facilitar la cerca d'informació i expedients.
Facilitar la cerca de documentació: la plataforma permetrà trobar tota la informació publicada en funció dels permisos dels usuaris.
Obtenir dades estadístiques.
Permetre l'obtenció de dades estadístiques sobre el funcionament dels òrgans de cooperació i de la seva activitat amb la finalitat d'explotar-los amb finalitats d'anàlisi i millora.